شناسهٔ خبر: 24242087 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

هفته بیست و چهارم لیگ برتر از روز جمعه با انجام 4 دیدار آغاز می‌شود

نبرد 6 امتیازی قعرنشینان و تقابل دیدنی دایی و کریمی روی نیمکت!

هفته بیست و چهارم لیگ برتر روز جمعه با انجام 4 بازی آغاز می‌شود و در یکی از حساس‌ترین مسابقات سپیدرودمیزبان تیم سایپاست.

صاحب‌خبر -





دیدارهای هفته بیست و چهارم لیگ برتر روز جمعه آغاز می‌شود.سایر دیدارهای این هفته به خاطر حضور چهار نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا روز شنبه هفته آینده برگزار می‌شود.در ذیل نگاهی به بازی‌های روز جمعه می‌اندازیم:
مشکی پوشان - سپاهان
مشکی پوشان بعد از باخت مقابل پیکان دچار حاشیه‌های زیادی شد. رضا عنایتی استعفا کرد. مالک باشگاه نیز با ادبیات نامناسب با خبرنگاران صحبت کرد و این تیم همچنان در رده آخر جدول و در خطر سقوط است. سپاهان هم تیم بحران زده‌ای بود که منصور ابراهیم زاده آمد تا سرو سامانی به زردپوشان اصفهانی بدهد البته سپاهان هنوز به وضعیت پایدار نرسیده و هفته قبل هم مقابل نفت تهران متوقف شد. سپاهان هم در خطر سقوط است و این بازی برای هر دو تیم ارزشی بیش از 6 امتیاز دارد. برنده این بازی شرایط بهتری در آینده پیدا می‌کند و به نظر می‌رسد که سپاهان روی کاغذ شانس بیشتری برای گرفتن سه امتیاز این بازی خواهد داشت. سپاهان در صورت پیروزی می‌تواند با دو پله صعود به رده یازدهم جدول برسد.بازی دور رفت هم با نتیجه 2 بر صفر به سود سپاهان به پایان رسیده بود.
گسترش فولاد تبریز- پیکان تهران
پیکان بعد از هفته‌ها ناکامی بالاخره مقابل مشکی پوشان پیروز شد تا از این وضعیت خلاص شود و اکنون در رده هفتم جدول جا خوش کرده و این هفته میزبان تیم رده هشتمی گسترش فولاد تبریز است. شاگردان فیروز کریمی اگر پیروز شوند هم در جدول از جایشان تکان نمی‌خورند اما پیکان در صورت برد ممکن است چند پله در جدول صعود کند. فیروز کریمی و مجید جلالی دو شخصیت کاملا متفاوت با کارنامه متفاوتی هم دارند. پیکان ممکن است با یک برد تا رده سوم جدول هم بالا بیاید. نبرد تاکتیکی آقا فیروز و آقا معلم (لقب مجید جلالی) دیدنی خواهد بود.بازی دور رفت پیکان یک بر صفر پیروز شد.
نفت تهران- صنعت نفت آبادان
جدال نفتی لیگ برتر دیدنی است. نفت تهران با هومن افاضلی تاکنون شکست نخورده و شرایط مناسبی پیدا کرده و از ته جدول جدا شده البته نفت تهران دیگر نشانی از نفت قدیم ندارد و پزشکان مالک این باشگاه تهرانی شده‌اند. صنعت نفت در رده نهم جدول جا خوش کرده خیالش در این فصل برای سقوط نکردن راحت است. نفت تهران 6 امتیاز کمتر از صنعت نفت دارد و اگر در این بازی پیروز شود 26 امتیازی خواهد شد. دیدار رفت دو تیم را نفت آبادان یک بر صفر برده بود.
سپیدرود رشت - سایپا
این بازی خاص‌ترین مسابقه هفته است. تقابل علی کریمی و علی دایی در کسوت مربیگری هم جذاب است و هم حواشی زیادی به همراه خواهد داشت. علی کریمی اعلام کرده که به سمت علی دایی می‌رود و با او دست می‌دهد اما روبوسی نخواهد کرد! علی دایی هم هوشمندانه از علی کریمی دفاع کرده و گفته امثال او و من باید باشیم تا فوتبال در دست فوتبالی‌ها باشد! به هر حال از نظر جدولی شرایط دو تیم کاملا متفاوت است. سپیدرود برای سقوط نکردن می‌جنگد و سایپا به دنبال سهمیه آسیایی در لیگ برتر است.شاگردان علی دایی در صورت پیروزی شانس صعود تا رده دوم جدول لیگ را هم دارند اما سپیدرود اگر سه امتیاز بازی را بگیرد به بقا امیدوار می‌شود و از رده چهاردهم ممکن است یک پله صعود کند.سپیدرود هفته قبل سه گل از استقلال خورد و علی کریمی بعد از این باخت سنگین استعفا کرد اما با استعفایش مخالفت شد. علی دایی اما توانست 4 بر 2 تیم ذوب آهن را شکست بدهد و شرایط سایپا مناسب است.بازی رفت دو تیم با نتیجه مساوی یک بر یک به پایان رسیدالبته آن زمان علی کریمی سرمربی سپیدرود نبود.
برنامه کامل بازیهای هفته بیست و چهارم لیگ برتر به این شرح است:
جمعه 4 اسفند 96‏
* سپیدرود رشت - سایپا تهران (ورزشگاه سردار جنگل- ساعت 15)
* ذوب آهن اصفهان - پدیده خراسان (ورزشگاه فولادشهر اصفهان- ساعت 15:30‏)
* مشکی پوشان مشهد- سپاهان اصفهان (ورزشگاه امام رضا(ع) - ساعت 15‏)
* گسترش فولاد تبریز - پیکان تهران (ورزشگاه بنیان دیزل تبریز- ساعت 15‏)
شنبه 5 اسفند 96‏
* پرسپولیس - استقلال خوزستان (ورزشگاه آزادی تهران- ساعت 18:45‏)
* فولاد خوزستان - استقلال تهران (ورزشگاه غدیر اهواز- ساعت 16‏)
* نفت تهران - صنعت نفت آبادان (ورزشگاه تختی تهران - ساعت 15:30‏)
* پارس جنوبی جم - تراکتورسازی تبریز (ورزشگاه تختی جم بوشهر- ساعت 15:30‏)

نظر شما