شناسهٔ خبر: 24241027 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

شهادت ۲۰ شهروند یمنی در حملات جنگنده‌های عربستان

R36348/P36447/S8,90,92,1115/CT10

حملات جنگنده‌های عربستان به مناطق مختلف یمن، ۲۰ شهید بر جا گذاشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از المیادین، در پی حمله جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی به منطقه آل عمار در استان صعده واقع در شمال یمن، 15 تن به شهادت رسیدند.

در مقابل، نیروهای یمنی مراکز مزدوران عبدربه منصور هادی رئیس‌جمهور فراری و مستعفی این کشور در بخش صاله در شرق شهر تعز را هدف حملات توپخانه‌ای خود قرار دادند.

از سوی دیگر در پی حمله جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی به خودروی شهروندان یمنی در بخش مَوزع در جنوب غرب تعز، 5 تن به شهادت رسیدند.

همزمان با این تحول، درگیری بین نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن و مزدوران منصور هادی در مناطق مختلف استان تعز ادامه یافت.

یک منبع نظامی گفت که در پی انفجار یک فقره مین در مسیر خودروی نظامی مزدوران منصور هادی در منطقه النجد در بخش صراوح در غرب مأرب، شماری از آن‌‌ها کشته و یا زخمی شدند.

وی افزود: توپخانه ارتش و کمیته‌های مردمی یمن مراکز تجمع مزدوران منصور هادی در کوه صلب و اطراف کوه بحره در منطقه حریب نهم در شمال شرق صنعاء را هدف قرار داد.

از سوی دیگر جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی 16 بار منطقه الحقل در بخش صروان آنس در ذمار واقع در مرکز یمن را هدف قرار دادند.

 نظامیان سعودی به حملات راکتی و توپخانه‌ای خود به مناطق مختلف بخش مرزی منبه در صعده شدت بخشیدند.

در پی حمله جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی به منطقه آل ابوجباره در بخش کتاف در استان صعده، یک شهروند یمنی زخمی شد.

یک منبع نظامی گفت که نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با موشک‌های کاتیوشا مراکز تجمع نظامیان سعودی در پادگان المعطّن در جیزان را در هم کوبیدند.

از سوی دیگر تک تیراندازان ارتش و کمیته‌های مردمی یمن یک نظامی سعودی را در روستای حامضه الشمالیه در جیزان به هلاکت رساندند.

مراکز تجمع نظامیان سعودی در بوابة الموسم و وادی جاره در جیزان، هدف حملات توپخانه‌ای و راکتی نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن قرار گرفت.

حملات بی‌وقفه عربستان سعودی به یمن از ششم فروردین 94 آغاز شده است. این حملات که با هدف بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس‌جمهوری مستعفی و فراری یمن و در نتیجه سلطه بر این کشور صورت گرفته، نتیجه‌ای به‌جز ویرانی یمن و کشتار هزاران انسان بی‌گناه نداشته است.

انتهای پیام/

نظر شما