شناسهٔ خبر: 24240875 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

خبـــرنامه

صاحب‌خبر -

 طارمي بازيکن محبوب قطري‌ها

مهدي طارمي توانست دربازي برابر تراکتورسازي بدرخشد تا رسانه‌هاي قطري به تمجيد او بپردازند.

بر خلاف روزهاي اول حضور طارمي در الغرافه که رسانه هاي قطري اصلا از عملکرد مهاجم سابق پرسپوليس رضايت نداشتند حالا طارمي تبديل به بازيکن محبوب قطري‌ها شده است. روزنامه الراي قطر درباره طارمي نوشته:" طارمي مهاجمي بود که الغرافه به او نياز داشت. طارمي به درخشش خود در الغرافه ادامه‌ داد و توانست در ديدار برابر تراکتورسازي دو گل به ثمر برساند و روي گل بعدي هم تاثير مستقيم داشته باشد. با وجود اين که تراکتورسازي طارمي را به خوبي مي شناخت اما نتوانستند او را متوقف کنند. او هم پنالتي‌ از دست داد و هم چند فرصت خوب ديگر را خراب کرد اما در نهايت کار خود را هم به خوبي انجام داد و بارها دروازه‌ حريف را تهديد کرد."

بانوان بسکتبال ايران با آمريکا همگروه شدند

حريفان ايران در جام جهاني بسکتبال سه نفره بانوان مشخص شدند.

جام جهاني بسکتبال 3 نفره بانوان 18 تا 22 خرداد در فيليپين برگزار مي‌شود که تيم ملي ايران نيز در اين مسابقات حضور دارد. بانوان ايراني در مرحله گروهي اين مسابقات با آندورا،‌ چک، آمريکا و اوگاندا روبرو خواهند شد.

گروه بندي کامل به شرح زير است:

گروه A: ونزوئلا، فرانسه، ايتاليا، سوئيس، ترکمنستان

گروه B: مجارستان، چين، قزاقستان، آرژانتين، مالزي

گروه C: آندورا، چک، ايران، آمريکا، اوگاندا

گروه D: هلند، روسيه، اسپانيا، آلمان، فيليپين

رانيري:

براي هدايت آتزوري از نانت استعفا مي‌دهم

کلوديو رانيري اعتراف کرد اگر مسئولان فوتبال کشورش او را گزينه‌اي شايسته براي هدايت تيم ملي ايتاليا تشخيص دهند، حاضر است قراردادش با نانت را فسخ کند. سرمربي سابق تيم‌هاي فوتبال رم، يوونتوس و لسترسيتي که از او به عنوان يکي از گزينه‌هاي اصلي جانشيني جامپيرو ونتورا ياد مي‌شود، به شبکه اسکاي اسپورت ايتاليا گفت: هر سرمربي ايتاليايي عاشق هدايت تيم ملي است. من تا دو سال ديگر با نانت قرارداد دارم و هنوز هم هيچ پيامي از فدراسيون دريافت نکرده‌ام پس نمي‌توانم چيزي بگويم اما اگر براي هدايت تيم ملي ايتاليا با من تماس گرفته شود، حاضرم بروم از رئيس نانت تقاضا کنم که قراردادمان را فسخ کند. در حال حاضر لوئيجي دي‌بياجو سرمربي تيم زير 21 ساله ايتاليا به صورت موقت هدايت آتزوري را برعهده دارد و گفته مي‌شود که ممکن است او ماريو بالوتلي، مهاجم پرحاشيه تيم فوتبال نيس را به جمع لاجوردي‌پوشان برگرداند، موضوعي که رانيري با آن مخالف نيست. او ادامه داد: بالوتلي بازيکن بسيار با کيفيتي است و هنوز مي‌تواند به تيم ملي خدمات فراواني انجام دهد. در فرانسه او تيمي دارد که پر از بازيکنان بااستعداد است. نيس بسيار خوب بازي مي‌کند و بالوتلي ياد گرفته که چگونه در زمان و موقعيتي مناسب، توپ را دريافت و کار را به شکلي که تنها از عهده معدودي از بازيکنان برمي‌آيد، تمام کند.

هشدار امري به زيدان:

رئال نمي‌داند در پاريس چه چيزي انتظارش را مي‌کشد!

سرمربي تيم فوتبال پاري‌سن‌ژرمن براي حريف شاگردانش در ليگ قهرمانان اروپا رجزخواني کرد.

اوناي امري در آستانه بازي خانگي تيمش برابر مارسي در هفته بيست‌و‌هفتم لوشامپيونه به اين تيم منطقه جنوب فرانسه و همچنين رئال مادريد که دو هفته ديگر در دور برگشت از مرحله يک هشتم نهايي ليگ قهرمانان اروپا بايد به پارک دو پرنس سفر کند، هشدار داد.

امري به سايت باشگاه پاري‌سن‌ژرمن گفت: در اکثر بازي‌هاي اين فصل ما نشان داده‌ايم که پتانسيل پاسخ دادن به گل‌ها و تهديد رقبا را داريم مخصوصاً در پارک دو پرنس، جايي که قدرت‌مان مضاعف مي‌شود و اين چيزي است که در 17 بازي خانگي‌مان در اين فصل ديده‌ايم. مارسي و رئال مادريد مي‌دانند که بايد به پاريس بيايند اما آنها واقعاً نمي‌دانند که در اينجا با چه چيزي روبه‌رو خواهند شد.

امري ادامه داد: تيم ما مصمم و نسبت به توانايي‌هايش مطمئن است اما براي اين دو بازي انگيزه‌اش بيشتر هم خواهد شد. ما در پارک دو پرنس تمام تلاش‌مان را انجام خواهيم داد و نه به اتفاقات گذشته و نه به آينده فکر خواهيم کرد. ما تنها روي اين دو بازي تمرکز خواهيم داشت و مي‌خواهيم بهترين عملکردمان را ارائه کنيم.

پاريسي‌‌ها يکشنبه هفته آينده ميزبان مارسي که جزو پرطرفدارترين تيم‌هاي فوتبال فرانسه محسوب مي‌شوند خواهند بود و دو هفته ديگر هم در پارک دو پرنس از رئال مادريدي پذيرايي مي‌کند که در دور رفت مرحله يک هشتم نهايي ليگ قهرمانان اروپا 3 بر يک پيروز شد.

«عمان» خانه امن استقلال

2بازي و 2برد

علي رغم انتقادات به حقي که به دليل انتخاب کشور عمان براي ميزباني نمايندگان ايران از تيم‌هاي عربستاني در ليگ قهرمانان آسيا وجود دارد، اما واقعيت اين است که بازي در اين کشور لااقل براي استقلال خوش‌يمن بوده است.استقلال فصل گذشته در ليگ قهرمانان آسيا با التعاون عربستان همگروه بود و در بازي رفت در ورزشگاه سلطان قابوس مسقط در عمان از اين تيم ميزباني کرد. در اين بازي استقلال به راحتي و با نتيجه 3-0 حريف خود را شکست داد.

براي دومين فصل پياپي، آبي‌ها در مسقط و اين بار در ورزشگاه السيب مسقط از الهلال عربستان ميزباني کردند و 1-0 حريف قدرتمند خود را شکست دادند. استقلال در اين دو فصل دو بار در عمان بازي کرده و در هر دو بازي به پيروزي رسيده و حتي يک گل هم دريافت نکرده است.

نظر شما