شناسهٔ خبر: 24240857 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

خبــر

صاحب‌خبر -

 نصب 44سامانه ثبت تخلفات رانندگي در راه‌هاي لرستان

خرم آباد-خبرنگار آفرينش

عباس شرفي مديركل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي استان لرستان گفت: به منظور ارتقاء ضريب ايمني کاربران راه و جلوگيري از تخلفات حادثه‌ساز رانندگي در هماهنگي با سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي، 44 سامانه ثبت تخلفات رانندگي در محورهاي استان لرستان نصب و راه‌اندازي مي‌شود.

وي افزود: در مرداد ماه سال جاري جانمايي اين تعداد دوربين ثبت تخلفات با حضور کارشناسان پليس راه، مرکز مديريت راه‌هاي اداره کل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي و پيمانکار صورت گرفت که در حال حاضر عمليات نصب تجهيزات و دوربين‌هاي فوق آغاز شده و با نصب سيستم‌هاي سخت‌افزاري و نرم‌افزاري مورد نياز، طي چند ماه آينده مورد بهره‌برداري قرار خواهند گرفت. شرفي با بيان اينكه در حال حاضر 42 سامانه ثبت تخلفات در محورهاي مواصلاتي استان فعال است، اظهار كرد: با بهره‌برداري از دوربين‌هاي جديد، تعداد سامانه‌هاي تصويري ثبت تخلفات جاده‌اي در استان لرستان به 86 سامانه افزايش مي‌يابد كه تاثير بسزايي در كاهش تخلفات و سوانح رانندگي خواهد داشت.

مدير نگهداري و تعميرات شركت پالايش نفت اصفهان:

انجام تعميرات اساسي در شركت پالايش نفت اصفهان در فصل زمستان

اصفهان-راعي

مدير نگهداري و تعميرات شركت پالايش نفت اصفهان گفت: در فصل زمستان سال جاري، چندين واحد عملياتي شركت پالايش نفت اصفهان تعميرات اساسي مي‌گردد.

به گزارش خبرنگار ما از اصفهان، عليرضا قزويني‌زاده ضمن اعلام اين خبر اظهار داشت: از ابتداي اين فصل تا كنون واحد تهيه ازت A و گاز زدا A واحد آب و برق و بخار، تعميرات اساسي شده است.

وي ادامه داد: تعميرات اساسي مشعل شرقي شماره 2 نيز از 23 دي ماه آغاز شده و طبق برنامه‌ريزيهاي انجام شده تا پايان بهمن ماه به اتمام مي‌رسد؛ تعميرات اين مشعل به صورت كامل (اعم از تيپ مشعل و ساير متعلقات و همچنين سندبلاست و رنگ‌آميزي بدنه اصلي انجام خواهد گرفت. قزويني‌زاده با بيان اينكه برودت هوا در اين مدت، مشكلات كار در ارتفاع را به دنبال داشت، اظهار داشت: اما با اين وجود تلاش ما بر اين است كه با رعايت مسائل ايمني در مدت زمان پيش‌بيني شده تعميرات بدون هيچ حادثه‌اي صورت پذيرد.مدير نگهداري و تعميرات شركت پالايش نفت اصفهان به تعميرات اساسي واحد تبديل كاتاليستي شماره يك شركت پالايش نفت اصفهان نيز اشاره نمود و گفت: تعميرات واحد مذكور از 8 بهمن ماه به صورت 12 ساعته آغاز شده است و اميدواريم تا اوايل اسفند آن را به پايان برسانيم. وي از فعاليتهاي قابل توجه در اين واحد، مبني بر جايگزيني سيل كمپرسور شماره 251 از نوع روغني به نوع خشك خبر داد و اذعان داشت: در بازه زماني تعميرات اساسي واحد تبديل كاتاليستي شماره دو شركت كه در ساليان گذشته انجام شده، سيل كمپرسور شماره 251 آن واحد، توسط كارشناسان آلماني تعويض گرديد كه در اين دوره به ياري خداوند منان، كارشناسان شركت بدون ياري متخصصان خارجي، اقدام به جايگزيني اين نوع سيل مي‌نمايند.

قزويني‌زاده ويژگي سيلهاي نوع خشك را نسبت به سيلهاي نوع روغني، كارآيي و راندمان بيشتر و به روز بودن آن دانست.وي با اشاره به اينكه اين كمپرسور فاقد جايگزين است و به تبع حساسيت آن بالاست، اظهارداشت: با اين شرايط، عمليات واحد به اين كمپرسور وابسته است و شرايط حساستري دارد، پس تمام تلاش ما اين بوده كه فعاليت مذكور توسط متخصصان پالايشگاه، به بهترين وجه انجام پذيرد.

رئيس شورا:

نيروهاي فاقد کارايي شهرداري بايد از مجموعه خارج شوند

گيلان-خبرنگار آفرينش

سيد امير حسين علوي، رئيس شوراي شهر رشت گفت: مديران شهرداري معتقدند سال 97 را مي‌توان سال شکوفايي مناطق درنظر گرفت.

وي به ساماندهي نيروهاي حجمي و شرکت شهرداري رشت تاکيد کرد و گفت: سال گذشته تعدادي از نيروهاي حجمي به شهرداري اضافه شد که براي شهرداري بار مالي جديدي اضافه کرد.

رئيس شوراي شهر رشت تاکيد کرد: نيروهاي حجمي شهرداري که کارآيي لازم را نداشته باشند بايد از مجموعه خارج شوند و در صورت کارآيي نيز در پست سازماني مناسب از آنها استفاده شود.نايب رييس شورا هم گفت: براي مناطق کم‌برخوردار رديف بودجه ويژه درنظر گرفته شود.حجت جذب،نائب رئيس شوراي شهر رشت در اين جلسه اظهار کرد: نبايد بودجه شهرداري را آن قدر کم بگيريم تا انگيزه و تلاش کارکنان کاهش يابد. رئيس شوراي شهرستان رشت تاکيد کرد: بسياري از زمينهاي شهرداري بلاتکليف هستند و خواهشمندم هرچه سريعتر به وضعيت آنان رسيدگي شود.نائب رئيس شوراي شهر رشت با اشاره به اينکه پروژه‌هاي عمراني شهر رشت کاهش پيدا کرده است گفت: براي مناطق کم برخوردار رديف بودجه ويژه‌اي درنظر گرفته شود و سهم آنها جداگانه ديده شود.رئيس کميسيون برنامه و بودجه شورا هم گفت: هزينه‌هاي شهرداري بايد با درآمد آن متناسب باشد. فرهام زاهد،رئيس کميسيون برنامه و بودجه شوراي اسلامي شهر رشت نيز در اين جلسه از شهردار رشت براي انتشار جزييات بودجه 97 شهرداري براي شهروندان قدرداني کرد.وي افزود: اميدواريم همگي متحد و هم قسم درراستاي تحقق بودجه گام برداريم.

يک سال حبس براي متخلف تخريب‌کننده محيط زيست در رضوانشهر

رشت - خبرنگار آفرينش

مجازات يک سال حبس براي متهم برداشت غيرمجاز ماسه از اراضي ساحلي در دادگاه رضوانشهر صادر شد. به گزارش روابط عمومي حفاظت محيط زيست گيلان اداره محيط زيست رضوانشهر طي همکاري با مامورين مرزباني شهرستان در پي کشف برداشت غير مجاز ماسه از اراضي ساحلي صفرمحله پره سر و معرفي متخلفين به دادگاه اقدام به پيگيري پرونده در دادگاه کيفري شهرستان نمود که با پيگيري حقوقي پرونده و مذاکره با دادستان شهرستان در نهايت قاضي دادگاه راي به محکوميت يک سال حبس براي بزه تخريب محيط زيست براي يکي از متهمان پرونده صادر نمود. ميغي رييس اداره حفاظت محيط زيست شهرستان رضوانشهر با اعلام اين خبر گفت هرگونه برداشت غير مجاز شن و ماسه از اراضي ساحلي و رودخانه‌هاي شهرستان ممنوع بوده و با متخلفين برداشت غير مجاز از طريق مراجع قضايي به شدت برخورد خواهد شد.

نظر شما