شناسهٔ خبر: 24240746 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

پیگیری تغییر کاربری اراضی در تهران در شورای عالی استان ها لزوم توسعه مترو در حومه تهران

به گزارش ایرنا الهام فخاری عصر چهارشنبه در حاشیه نخستین نشست استاندار و اعضای شورای اسلامی استان در جمع خبرنگاران، با اشاره به تخلفات در زمینه تغییر کاربری

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا الهام فخاری عصر چهارشنبه در حاشیه نخستین نشست استاندار و اعضای شورای اسلامی استان در جمع خبرنگاران، با اشاره به تخلفات در زمینه تغییر کاربری باغات و زمین های کشاورزی اطراف تهران گفت: تا وقتی جریمه این تخلفات مالی باشد، جرایم در استان تهران برای متخلفان به صرفه خواهد بود.
نماینده شورای اسلامی شهرستان شمیرانات در شورای اسلامی استان تهران، افزود: به دنبال این هستیم که روشی را پیشنهاد و جایگزین تغییرکاربری اراضی کنیم تا مردم محلی بتوانند کیفیت زندگی خود را بهبود بخشند، زیرا تنها در صورت جایگزینی روش موثر و درآمدزا است که می توان از تغییرکاربری ها جلوگیری کرد.
فخاری خاطرنشان کرد: شورای عالی استان ها به دنبال راهکاری است که جلوگیری از تغییرکاربری اراضی را از طریق تدوین پیش نویس قانون به پیش ببرد.
این عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه فرمانداری تهران، طرح ترافیک را با قانون منطبق ندانسته است اظهار کرد: لازمه طرحی در این سطح فراخوان و توجه به پیامدها و حذف رانت ها بوده است.
فخاری با بیان اینکه برای اجرای طرح ترافیک تهران (که پیامدهای ملی دارد) باید اقناع عمومی صورت گیرد، اضافه کرد: در این طرح ترافیک باید چگونگی رفع تبعیض و نابرابری در بهره مندی از محدوده های شهری، برداشتن رانت و برخی تعارض ها با قانون برطرف شود.
وی ادامه داد: نقدهای خود را به این طرح در نشست ها و نوشته های خود مطرح کرده ام.

*توسعه مترو در حومه تهران
استاندار تهران همچنین در حاشیه این نشست در گفت وگو با خبرنگاران، بر اتصال خطوط ریلی شهرستان های اطراف به پایتخت تاکید کرد و افزود: طرح خطوط ریلی حومه تهران باید در اولویت قرار گیرد و منابع اعتباری آن پیش بینی شده است.
وی با بیان اینکه ردیف اعتباری مترو برخی از شهرهای استان به ویژه شهرهای جدید مصوب شده است اظهار کرد: برای اتصال شهرهای اطراف تهران به خطوط ریلی برنامه همه جانبه داریم.
به گفته وی، متروی تهران به قرچک، ورامین، پیشوا و گرمسار در حال اجراست و برخی شهرها مانند اسلامشهر را با اضافه کردن یک ایستگاه می توان به تهران متصل کرد.
مقیمی با اشاره به برگزاری جلساتی با راه آهن و شورای شهر تهران، طرح های ریلی را زمان بر و نیازمند اعتبارات دانست و گفت: مطالعات مترو برخی از شهرها هنوز انجام نشده و توسعه شبکه ریلی به مرور اجرا خواهد شد.
مقیمی همچنین درباره مصوبات گذشته کاهش آسیب های زمین لرزه اظهار کرد: نیازهای تهران به ستاد بحران کشور اعلام شده و وزیر کشور دهیاری ها و شهرداری ها را مکلف کرده که این نیازها را تامین کنند که این طرح در حال اجراست.

تهرام/ 9754 //1348
انتهای پیام

نظر شما