شناسهٔ خبر: 24240497 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

استقبال نسبی منتقدان برلین از خوک حقیقی

- همشهری آنلاین: فیلم سینمایی «خوک» به کارگردانی مانی حقیقی با استقبال نه‌چندان گرم منتقدان حاضر در برلین مواجه شده و در جدول ارزش‌گذاری منتقدان اسکرین نمره ۱.۸ از چهار گرفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از اسكرين، چند ساعت پس از نخستين نمايش جهاني «خوك» در بخش مسابقه شصت و هشتمين جشنواره فيلم برلين و برگزاري نشست پرسش و پاسخ كارگردان و بازيگران، تازه‌ترين تجربه كارگرداني حقيقي وارد جدول ستاره‌هاي اسكرين شد و با ميانگين نمره 1.8 سومين فيلم ضعيف اين دوره لقب گرفت. از 19 فيلم حاضر در بخش مسابقه، هنوز پنج فيلم در كاخ برليناله به نمايش درنيامده‌اند.

كاتيا نيكودموس، منتقد دي‌سايت آلمان به «خوك» سه ستاره به معني خوب داده و منتقدان فرانكفورتر آلگماينه و مدوسا از روسيه با دو ستاره به معني متوسط از آن استقبال كرده‌اند. اسكرين اينترنشنال هم دو ستاره از چهار ستاره ممكن به فيلم حقيقي اهدا كرده است. نمره منتقدان تلگراف و سايت اند ساوند به «خوك» هم يك ستاره به معني ضعيف بوده است. ضمن اينكه سوئدي فيلم را نديده و به آن امتياز نداده است.

در فاصله سه روز تا پايان برليناله 2018، «جزيره سگ‌ها» ساخته وس اندرسن با ميانگين 3.3 از چهار صدرنشين جدول منتقدان است و «دولاتف» الكسي گرمن جونير با 3.1 در رده دوم قرار دارد. به نظر مي‌رسد امسال يكي از دوره‌هاي متوسط جشنواره برلين است و تقريبا هيچ فيلمي تماشاگران و منتقدان را شگفتزده نكرده است.

نظر شما