شناسهٔ خبر: 24240374 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

علمای بحرین:

مسئولیت شهادت ۴ جوان بحرینی در دریا با نظام آل‌خلیفه است

علمای بحرینی با صدور بیانیه ای مسئولیت شهادت ۴ جوان بحرینی در دریا را برعهده آل خلیفه دانستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، علمای بحرین در خصوص شهادت ۴ جوان بحرینی مورد تعقیب، در آبهای خلیج فارس بیانیه ای صادر کردند.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ
(وَلاَ تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُواْ فِی سَبِیلِ اللّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاء عِندَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ فَرِحِینَ بِمَا آتَاهُمُ اللّهُ مِن فَضْلِهِ وَ یَسْتَبْشِرُونَ بِالَّذِینَ لَمْ یَلْحَقُواْ بِهِم مِّنْ خَلْفِهِمْ أَلاَّ خَوْفٌ عَلَیْهِمْ وَ لاَ هُمْ یَحْزَنُونَ ) آل عمران ١٦٩، ١٧٠


علما در این بیانیه با اشاره به اینکه شهادت در راه الهی آرزوی هر مومنی است که حیات باکرامت ابدی را خواستار است، خانواده شهدا را مایه افتخار دانسته و فقدان این جوانان را به خانواده ها و ملت بحرین تسلیت گفته و آنان را سمبل ایثار و فداکاری در راه دین، حق، عدالت و عزت و کرامت خواندند.

در این بیانیه آمده است شهادت فرزندان آزاده ما در آبهای دریا به خوبی گویای حجم ظلمی ست که ملت بحرین با آن مواجه اند.

علمای بحرین با اشاره به اینکه ابهام در قضیه های قتل جوانان مورد تعقیب از ویژگی های ثابت این قضیه ها گشته است، تاکید کرده اند: ما مسوولیت تمام اینها را به عهده نظام می دانیم.

علما همچنین اشاره کردند اینکه مخالفان سیاسی در سرزمین آبا و اجدادی خود نه در حکومت، نه سیستم قضایی و نه بخشی از بخشهای حکمفرمایی پناهی نداشته باشند از حد جرم و جنایت فراتر است، امری که باعث میشود تا به سخت ترین و خطرناکترین روشها برای مهاجرت و خروج از وطنشان اقدام کنند. در همین حال قاتلان و سارقان و مجرمان و مفسدان فی الارض در امان اند و هیچ کدام از آنها حتی بفکر نمی افتد و نیازی نمیبیند که برای فرار از حتی کوچکترین محاسبه ای احتیاطا از کشور سفر کند (چرا که محاسبه ای برای آنها در کار نیست).

در پایان این بیانیه آمده است راه ملت آزاده و پایمرد ما برای تغییر این وضعیت ظلم و بی عدالتی هرگز متوقف نخواهد شد، هیچ کدام از روشهای ارهاب نمیتواند طوفانی که بپا خواسته را پس از این جانفشانی ها و قدرت یافتن و ریشه دواندن در وجدان ملت آرام نشاند و ریشه کنی ریشه آن از خاک این وطن که به خون پاک شهدا آغشته شده است امکان پذیر نیست.

نظر شما