شناسهٔ خبر: 24240248 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: زومیت | لینک خبر

صدور مجوز حفاری در واشنگتن دی سی برای بورینگ کمپانی

بابک قهرمانی / theverge

صاحب‌خبر -

براساس اخبار جدید واشنگتن پست، پروژه‌ی خسته‌کننده‌ی حفر تونل ایلان ماسک تأیید مبهمی از دولت برای ساخت هایپرلوپ زیرزمینی خود بین شهرهای نیویورک و واشنگتن دی‌سی دریافت کرده است. اداره‌ی راه و ترابری واشنگتن برای شروع حفاری در یکی‌ از بخش‌های خالی‌ از سکنه‌ی شمال شهر، برای بورینگ کمپانی مجوز اولیه صادر کرد.

اما اینکه مقدار دقیق این حفاری و عمق و طول آن باید چه مقداری باشد، مشخص نیست. وقتی از یکی‌ از سخنگویان بورینگ کمپانی دراین خصوص سؤال شد، جوابی نداد. البته آن‌ها قبلا به واشنگتن پست گفته بودند که هایپرلوپ این قسمت می‌تواند در خیابان نیویورک در واشنگتن دی‌سی و به‌طور نظری تا ساحل شرقی آمریکا باشد.

مقامات شهر نسبت‌ به مطالب واشنگتن پست بسیار خوشبین هستند؛ ولی نظر و توضیحی درخصوص این پروژه نمی‌دهند. موریل باوزر، یکی‌ از سخنگویان شهرداری واشنگتن دی‌سی، دراین خصوص گفت:

ما تازه در دفتر شهردار گفت‌وگو برای درک بینش عمومی نسبت‌ به هایپرلوپ را شروع کرده‌ایم. ما از حمل‌ونقل مؤثرتر مردم در منطقه استقبال می‌کنیم.

ماسک در تابستان سال گذشته توییت کرد که برای ساخت یک هایپرلوپ که شهرهای نیویورک، فیلادلفیا، بالتیمور و واشنگتن دی‌سی را به‌ هم متصل کند، تأیید زبانی دولت را دریافت کرده است. بعدا مشخص شد که ماسک این ایده را برای جرد کوشنر، مشاور کاخ سفید (و مشاور ارشد رئیس‌جمهور) مطرح و تأیید ضمنی او را نیز دریافت کرده است. بورینگ کمپانی همچنین تحت حمایت و پشتیبانی لری هوگان، فرماندار مریلند قرار گرفته است و کادر مدیریتی لری هوگان از این پروژه استقبال کرده‌اند و اجازه‌ی کاربری را به آن‌ها داده‌اند. محل دقیق حفاری این پروژه‌ها هنوز مشخص نیست.

بورینگ کمپانی در غرب ایالات متحده نیز دست به کار شده و درحال حفر یک تونل آزمایشی ۳.۵ کیلومتری در‌ زیر دفاتر مرکزی اسپیس‌ایکس در هاتورن کالیفرنیا است. این کمپانی همچنین به‌ دنبال گرفتن اجازه برای تأیید طرح مفهومی ۱۰ کیلومتری در زیر شهر لس‌آنجلس است. این طرح بزرگ‌تر، برای انجام تست‌های تأیید تمامی ‌سیستم‌های لازم در این پروژه است: مثل اسکیت‌های برقی برای بردن مسافران به ماشین‌هایشان برای رسیدن‌ به مقصد و همچنین تست‌هایی که برای تأیید تجهیزات و پروسه‌هایی که برای ساخت تونل‌ها قرار است از آن‌ها استفاده شود.

البته کارشناسان حمل‌ونقل هنوز نمی‌دانند که آیا این تونل‌ها واقعا راه‌ حلی برای معضل ظرفیت هستند یا خیر؛ به‌ علاوه ادعای ماسک را مبنی‌ بر اینکه می‌تواند تونل‌ها را بسیار سریع‌تر و باکاهش هزینه‌های فناوری سنتی خسته‌کننده حفر کند، نیز مورد سؤال قرار می‌دهند. بورینگ کمپانی هنوز به‌طور عمومی ادعاهای خود را اثبات نکرده است.

برچسب‌ها:

نظر شما