شناسهٔ خبر: 24240210 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با برنامه رفع تکلیفی تاثیری در جامعه نخواهد گذاشت

به گزارش خبرنگار ایرنا ، محمد اسلامی روز یکشنبه در جلسه شورای توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مازندران در ساری ، افزود : برای گرامیداشت یک چنین فرهنگ با

صاحب‌خبر - به گزارش خبرنگار ایرنا ، محمد اسلامی روز یکشنبه در جلسه شورای توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مازندران در ساری ، افزود : برای گرامیداشت یک چنین فرهنگ با ارزشی نباید تنها به بیان خاطرات بسنده شود ، بلکه ضرورت دارد این فرهنگ به بخشی از فرهنگ عمومی جامعه تبدیل شود .
وی اثرگذاری فرهنگ ایثار را مشروط به تبدیل شدن آن به عنوان بخشی از فرهنگ عمومی دانست و تاکید کرد : نباید از مساله تاثیر گذاری چنین فرهنگی غافل ماند .
رئیس شورای توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مازندران گفت : نهادهایی همچون آموزش و پرورش و دانشگاهها می توانند به خوبی در جریان سازی این فرهنگ تاثیر خوبی داشته باشند .
وی افزود : این نهادهای آموزشی می توانند طوری عمل کنند که جریانی ماندگار از فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه ایجاد کنند .
اسلامی از مسئولان شورای توسعه فرهنگ ایثار و شهادت استان خواست تا در تدوین سیاست ها و خط مشی ها این مسائل تاثیر گذاری را رعایت و لحاظ کنند .
وی با اشاره به اینکه با انجام یکسری حرکات و اقدامات نباید شان و منزلت خانواده ایثارگران را زیر سئوال برد ، گفت : با ارائه خدمات به این خانواده ها نشان می دهیم که تا چه اندازه جانفشانی آنان در قبال نظام ارزشمند است .
استاندار مازندران از متولیان شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مازندران خواست تا جلسات فصلی این شورا را بر اساس تقویم و با ارائه برنامه مدون برگزار کنند .
** هزینه اعتبارات فرهنگی در حوزه شهادت با نظر شورای ترویج شهادت
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مازندران هم در این جلسه گفت : براساس برنامه ششم توسعه 20 درصد اعتبارات فرهنگی برخی از دستگاههای اجرایی می بایست به حوزه فرهنگ ایثار و شهادت اختصاص یابد .
عباسعلی رضایی افزود : با وجود اعلام درخواست از سازمان مدیریت مازندران برای اعلام میزان بودجه فرهنگی این دستگاهها ، اما تاکنون این مهم محقق نشده است .
وی تاکید کرد : این دسته از دستگاههای اجرائی باید اعتبارات مرتبط با حوزه فرهنگ ایثار و شادت را با مجوز شورای فرهنگ ایثار هزینه کنند و نادیده گرفتن این موضوع تخلف از قانون به شمار می رود .
مدیرکل بنیاد شهید مازندران انجام یکسری برنامه ها برای اشاعه فرهنگ ایثار در نسل های آینده را به عنوان رویکرد شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ذکر کرد و ادامه داد : برای این منظور ، این شورا اجرای طرح های ساماندهی و ترویج ایثاردر مدارس ، تالیف کتاب ها با موضوع ایثار و شهادت را دستور کار خود قرار داده است .
وی تاکید کرد : جانفشانی و ایثارگران مردمی از کشورمان برای حفظ نظام نباید با گذر زمان مورد غفلت قرار بگیرد و همیشه باید مانا و جاودان باشد .
شورای توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت که پیش از این با دبیری فرهنگ وارشاد اسلامی برگزار می شد از سال 94 دبیری این شورا به بنیاد شهید و امور ایثارگران واگذار شد .
این شورا در مازندران 6 کمیته برگزاری کنگره ها ، فرهنگی ، هنری و فضای مجازی ، تالیف و تدوین ، مالی و پشتیبانی ، رسانه و آموزش دارد که با اجرای یکسری برنامه ها و طرح ها به دنبال حفظ و ماندگار نگه داشتن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است .
در استان مازندران 32 هزار و 814 جانباز ، 2 هزار و 385 آزاده و خانواده بیش از 10 هزار و 400 شهید زیر پوشش اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران هستند .
خبرنگار : فاطمه قنبری قادیکلایی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
2096/1654
انتهای پیام

نظر شما