شناسهٔ خبر: 24240186 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

حضرت فاطمه(س) محور عالم وجود برای خلیفه خداست

گروه اجتماعی: مسئول نهاد رهبری دانشگاه آزاد گیلان با بیان اینکه فاطمه خودش فاطمه است، گفت: حضرت فاطمه حقیقت و محور عالم وجود برای خلیفه خدا یعنی آدم(ع) است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدحسین صفوی، مسئول نهاد نمایندگی مقاممعظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان امروز، 2 اسفند در مراسم گرامیداشت ایام فاطمیه و سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) که در حسینیه دانشگاه آزاد واحد رشت برگزار شد، با اشاره به حدیث کسا، گفت: خداوند در این حدیث به معرفی خاندان نبوت پرداخته و وقتی می خواهد مصادیقش را ذکر کند از وجود حضرت فاطمه زهرا(س) شروع می کند تا به فرزندانش می رسد و این همان حقیقت است که در زمان پیامبر(ص) با ادبیات «ام ابیها» متجلی شد.

وی افزود: در دوران سخت شعب ابیطالب که مسلمانان در تنگنای تحریم همه جانبه سیاسی، اجتماعی و اقتصادی قرار داشتند، پیامبر(ص) صمیمی ترین، با وفاترین و مهربان ترین یار خودش یعنی حضرت خدیجه کبری(س) را از دست می دهد و لذا در آن زمان سخت و نفس گیر برای پیامبر، شخصیتی مانند «فاطمه» در دوران کودکی برای پدرش مادری می کند.

حضرت فاطمه(س) محور عالم وجود برای خلیفه خداست

این کارشناس دینی تصریح کرد: یکی از شراط نبوت مذکر بودن است و اگر حضرت فاطمه(س) مذکر بود اینقدر عظمت داشت که حتما نبی باشد. در واقع حضرت فاطمه حقیقت و محور عالم وجود برای خلیفه خدا یعنی آدم(ع) است.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه آزاد گیلان با برشمردن دلائل عظمت حضرت فاطمه(س)، تاکید کرد: فاطمه خودش فاطمه است و آنقدر فاطمه بزرگ است که خدا به وسیله جبرئیل به پیامبرش پیام می دهد که به فاطمه بگویید از من چیزی بخواهد. فاطمه همیشه از خدا برای دیگران خواست و برای خودش هیچ چیز درخواست نکرد لذا عظمت خدا همه وجودش را فرا گرفته و از خداوند مظهریت تام دارد و عظمت او آنقدر زیاد است که امام عصر(ع) درباره فاطمه(س) می فرماید «الگوی من فاطمه(س) است».

نظر شما