شناسهٔ خبر: 24239643 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بهار | لینک خبر

با ارسال نامه‌ای خطاب به مقام معظم رهبری؛

درخواست احمدی‌نژاد برای برگزاری فوری و آزاد انتخابات ریاست‌جمهوری

محمود احمدی نژاد با ارسال نامه ای خطاب به مقام معظم رهبری؛ خواستار برگزاری فوری و آزاد انتخابات ریاست جمهوری و مجلس، برکناری رئیس قوه قضاییه و آزادی منتقدین و معترضین به وضع موجودشده است.

صاحب‌خبر -
گروه سیاسی: محمود احمدی نژاد در نامه ‌ای که روز دوشنبه گذشته خطاب به رهبر معظم انقلاب ارسال کرد، خواستار برگزاری فوری و آزاد انتخابات ریاست جمهوری و مجلس و تغییر فوری رئیس دستگاه قضایی و همچنین آزادی و منع تعقیب تمام کسانی که طی سالهای اخیر ، به اتهام اعتراض و نقد وض موجود مورد پیگرد قضایی قرار گرفته اند، شد. نامه مهم دکتر احمدی نژاد درپی سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب که سرآغاز و راهگشای انجام اصلاحات اساسی در کشور تلقی شده است، به شرح زیر تنظیم و ارسال گردید:

بسم الله الرحمن الرحیم
اللهم عجل لولیک الفرج والعافیه و النصر واجعلنا من خیر انصاره و اعوانه و المستشهدین بین یدیه
حضرت آیت الله خامنه ای مد ظلّه العالی
مقام معظم رهبری
با سلام و احترام و تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا(س)
 حضرتعالی در سخنرانی 29 بهمن 96 از نظرات انتقادی مردم نسبت به عملکرد و رفتار بخش های گوناگون حکومت به ویژه از اعتراض و نارضایتی عمومی به عدم اجرای عدالت استقبال نموده و فرمودید که مردم از قوای سه‌گانه و حتی خود حضرتعالی و دیگر مراکز حکومتی نارضایتی دارند لیکن هوشمندانه آن را از اصل انقلاب و نظام تفکیک می نمایند.

 علی‌القاعده برداشت این نیست که این اظهارات صریح از جانب رهبری که دارای قدرت و اختیارات بسیار گسترده و بی‌بدیل هستند، صرفاً با هدف همراهی با مردم و کاهش آلام آنان و یا به عنوان توصیه هایی اخلاقی بیان شده باشد، بلکه نیازمند اقدامات عملی و فوری برای اصلاح وضع کشور در جهت خواست و رضایت مردم است.

 اینجانب این واقعه را به فال نیک می‌گیرم و از این رو با تاکید مجدد بر اینکه انقلاب و نظام، برآمده از فداکاریهای بی‌نظیر و مبارزات تاریخی و اراده آحاد ملت و متعلق به آنان بوده و به فضل الهی ، ملت ایران خود حافظ آن خواهد بود، پیشنهاداتی را جهت اصلاح امور و به عنوان اقدامات فوری ارائه می نمایم که امیدوارم موثر واقع گردد.

به پیوست پیشنهادهای تفصیلی در راستای انجام اصلاحات اساسی در قوای سه‌گانه و نهادها و ارگانهای گوناگون و به ویژه دفتر حضرتعالی و در سیاست‌های راهبردی اقتصادی، سیاسی و فرهنگی، به منظور انطباق نحوه اداره کشور به خواست مردم و فلسفه وجودی انقلاب و نظام اسلامی که مستلزم تغییراتی در قانون اساسی نیز هست و قبلاً تدوین شده را ارسال می‌دارم.

 1- آزادی و اعمال حق تعیین سرنوشت ، از حقوق اساسی مردم و از اهداف انقلاب است که به صراحت و به کرات در قانون اساسی مورد تاکید قرار گرفته و نظام اسلامی برای تامین همین حقوق برپا شده است.
برگزاری فوری و آزاد انتخابات ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی، البته بدون مهندسی شورای نگهبان و دخالت نهادهای نظامی و امنیتی و آزاد گذاردن مردم برای انتخاب، یک ضرورت فوری است.

 2- نقش دستگاه قضایی در برپایی عدالت و تامین آزادی و دیگر حقوق اساسی مردم، بسیار مهم و یگانه است و جنابعالی نیز بر اجرای عدالت به طور ویژه تاکید کرده اید. امروز نیز از عوامل اصلی نارضایتی عمومی، عملکرد مقامات ارشد قضایی و ظلم هایی است که با مدیریت آنان در این دستگاه روا داشته می‌شود. تغییر فوری رییس دستگاه قضا که منصوب مستقیم جنابعالی است و انتصاب فردی با ویژگی‌های مندرج در قانون اساسی و همچنین تعیین و معرفی مرجع مستقل و مورد قبول مردم برای رسیدگی به شکایات مردم از این دستگاه و احقاق حقوق و اعاده حیثیت از مظلومین، می‌تواند موجب تسکین مردم و همراهی آنان با اصلاحات باشد.

3- صدور دستور آزادی و منع تعقیب برای تمام کسانی‌ که تحت عناوین مختلف و از جمله اعتراض به شرایط و نحوه اداره کشور، تضعیف و تبلیغ علیه نظام و یا انتقاد از حضرتعالی و دیگر مراکز و مقامات حکومتی از سالیان گذشته تا کنون بازداشت و یا محکوم شده‌اند و ختم رسیدگی به تمام ادعاهای مطرح شده در این زمینه، یک مطالبه حق و انسانی بوده و می‌تواند به باور و همراهی مردم و فعالین سیاسی در انجام اصلاحات کمک نماید.

امیدوارم که روند مطالبه و انجام اصلاحات اساسی در کشور که با سخنان حضرتعالی شتاب گرفته است، تا تحقق نهایی همه آرمانها و مطالبات مردم و جلب رضایت آنان، یعنی صاحبان اصلی انقلاب و کشور ادامه پیدا کند و عناصر شناخته شده که در ساختار رسمی و غیررسمی حکومت جا گرفته اند، نتوانند مانع تحقق این امر مهم شوند. همچنین امیدوارم اجرای صحیح و سریع این پیشنهادها بتواند در بازیابی اعتماد عمومی مؤثر واقع شود.

از خداوند منان برای حضرتعالی، موفقیت در اتخاذ تصمیمات اساسی و به موقع، در جهت خواست مردم و راهگشایی برای اصلاح امور و برای ملت بزرگ ایران، عزت و سلامتی روزافزون تحت عنایات حضرت ولی عصر(ع) مسالت دارم.
خادم ملت ایران
محمود احمدی نژاد

همانطور که در متن نامه فوق آمده است ، دکتر احمدی نژاد به انضمام این نامه ، نامه تفصیلی جداگانه ای خطاب به مقام معظم رهبری، حاوی پیشنهادهای راهبردی در جهت انجام اصلاحات اساسی در قوای سه گانه و ارگانها و سیاست های گوناگون ، ارسال کرده است.

نظر شما