شناسهٔ خبر: 24238750 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان:

نمایشگاه کتاب بهار فعالیت های فرهنگی در کشور است

حجت الاسلام سپهر با اشاره به ترویج فرهنگ و مطالعه، گفت: نمایشگاه کتاب بهار فعالیت های فرهنگی در کشور و هر استانی است که زمینه ساز شکوفایی گل های فکری و اندیشه های علما محسوب می شود.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام سیدلطف الله سپهر، سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به اینکه نمایشگاه کتاب از فعالیت های شاخص و جامع  وازرت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، ابراز داشت: این فعالیت فرهنگی همه اقشار جامعه اعم از فرهیختگان، دانشگاهیان، فرهنگیان، دانش آموزان، متخصصان حوزه های صنعت، هنرمندان و عموم مردم را در بر می گیرد.

سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان عنوان داشت: نمایشگاه کتاب بهار فعالیت های فرهنگی در کشور و هر استانی است که زمینه ساز شکوفایی گل های فکری و اندیشه های علما محسوب می شود؛ از این رو برپایی دوازدهمین نمایشگاه کتاب خوزستان با توجه به اوضاع مالی جامعه و دولت گامی نیک بود.

مدیر پیشین نهاد کتابخانه های عمومی خوزستان با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ مطالعه گفت: اصحاب رسانه، صداوسیما و تریبون های دینی باید مروج فرهنگ مطالعه وکتاب باشند و به همان مقدار که بحث سلامت و تغذیه پاک در جامعه مورد توجه مسؤولان دینی و فرهنگی و اجرایی است به بحث کتاب و کتابخوانی که آموزه دینی مورد تأکید معصومین است توجه ویژه ای داشته باشند.

مدیر پیشین اداره ارشاد خوزستان گنجاندن کتاب در سبد خرید خانواده ها را خواستار شد و افزود: در مکتب اسلام و در نظام اسلامی و فرهنگ ملت ایران کتاب، کتابخوانی، قرآن، تفسیر، دعا، نهج البلاغه، دیوان حافظ، شاهنامه و شعر جایگاه خاص خود را دارد که بستر خوبی برای توسعه فرهنگ کتابخوانی است.

حجت الاسلام سپهر در رابطه با کاهش سرانه مطالعه ابراز داشت: فضای مجازی تأمین کننده نیازمندی های جامعه است و محیط خانواده، آموزش و پرورش و دانشگاه آنگونه که باید باشد مهیای مطالعه در حین آموزش نیست یا کم در آنها به مسأله آموزش و مطالعه پرداخته می شود.

وی اقبال عمومی به فرهنگ مطالعه را نیازمند توجه خانواده، آموزش و پرورش، دانشگاه ها و رسانه های فرهنگ ساز دانست و گفت: خوزستان از لحاظ کتاب و کتابخوانی جزو استان های برتر است./9456/ت303/ب1

نظر شما