شناسهٔ خبر: 24238132 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

رسانه‌های اسرائیلی:

«تبادل اسرا» از موضوعات گفت‌وگوی هیأت حماس در قاهره است

رسانه‌های رژیم صهیونیستی مدعی شدند برخی از اعضای گردان‌های «القسام» شاخه نظامی حماس نیز در میان هیأت این جنبش که به قاهره سفر کرده است، حضور دارند و درباره تبادل اسرا با مقامات مصری گفت‌وگو خواهند کرد.

صاحب‌خبر -

یه گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» به نقل از منابعی که آنها را نزدیک به حماس دانست، ادعا کرد هیأت حماس که هم‌اکنون در قاهره حضور دارد دنبال گنجاندن مسأله «تبادل اسرا» در جدول کاری گفت‌وگوهاست.

کانال 7 رژیم صهیونیستی هم مدعی شد: برخی از اعضای هیأت حماس از شاخه نظامی این جنبش (گردان‌های القسام) هستند و در حال مذاکراتی با دستگاه اطلاعات مصر برای اتمام تبادل اسرا با اسرائیل هستند؛ این شبکه تلویزیونی رژیم صهیونیستی سپس «مروان عیسی و رائد سعد» را از جمله اعضای شاخه نظامی حماس در این مذاکرات اعلام کرده است.

فروردین ماه سال گذشته (1395) «ابوعبیده» سخنگوی گردان‌های القسام در گفت‌وگو با شبکه فلسطینی «الاقصی» اعلام کرد جنبش حماس چهار نظامی صهیونیست را در اسارت خود دارد؛نام دو تن نظامی صهیونیست، «شاؤول آرون» و «هدار گولدن» است؛ این دو نظامی صهیونیست در جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه در سال 2014 ناپدید شده بودند.

یک هیأت از حماس نهم فوریه (20 بهمن 1396) راهی مصر شدند؛ هیأت مذکور شامل برخی رهبران این جنبش از جمله «خلیل الحیه، روحی مشتهی و فتحی حماد» به ریاست «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس بود.  هیأت دوم این جنبش یکشنبه هفته جاری (29 بهمن) وارد مصر و به هیأت قبلی ملحق شد.

«خلیل الحیه» عضو دفتر سیاسی حماس در بیست و پنجم ماه گذشته (بهمن) اعلام کرد، هیأت حماس در سفر به قاهره به ریاست «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی این جنبش، چندین موضوع را با «عباس کامل» وزیر اطلاعات مصر بررسی کرده است.

الحیه به خبرگزاری فلسطینی «صفا» گفت: در این دیدار چهار پرونده مهم یعنی تحولات سیاسی مربوط به آرمان فلسطین، اوضاع انسانی در نوار غزه، پرونده آشتی و روابط دوجانبه در سطح سیاسی وامنیتی مورد بررسی قرار گرفت.

وی تصریح کرد در دیدار مذکور همچنین درباره خطرات و پیامدهای تصمیم‌های آمریکا علیه قدس و آوارگان فلسطینی صحبت شد (آمریکا در 15 آذرماه قدس را پایتخت رژیم اسرائیل اعلام کرد) و تمام راه‌حل‌هایی که حقوق ملت فلسطین را نادیده بگیرد، مردود اعلام شد.

الحیه سپس گفت: درباره شرایط نوار غزه و اوضاع در حال انفجار آن به ویژه وضعیت فاجعه‌بار بهداشتی و محیطی آن نیز بحث شد و هیأت حماس بر ضرورت پایان بحران رفح به صورت کامل و تلاش در راستای پایان رنج مردم این منطقه تأکید کرد.

این عضو حماس افزود: در پرداخت به پرونده آشتی، حماس بر ادامه این مسیر و عدم تسلیم شدن در برابر هر مانعی تأکید کرد و گفت مصر باید نقش خود به عنوان ناظر اجرایی شدن این آشتی را ادامه دهد.

الحیه این دیدارها را مثبت ارزیابی کرد و گفت وزیر اطلاعات مصر بر ایستادن در کنار ملت فلسطین برای ایجاد دولت مستقل با مرکزیت قدس تأکید کرد و همچنین وعده بازگشایی گذرگاه رفح به شکل طبیعی طی مرحله آینده را داد.

انتهای پیام/ص

عضویت در کانال تلگرامی بین‌الملل و سیاست خارجی فارس

برچسب‌ها:

نظر شما