شناسهٔ خبر: 24237510 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

دهمین هواپیمای حامل پناهجویان اخراجی افغان از آلمان، در کابل به زمین نشست

یک مقام افغان که مسئولیت پذیرش پناهجویان اخراج شده این کشور را دارد،از فرود آمدن دهمین هواپیمای پناهجویان اخراجی افغان از کشور آلمان در فرودگاه کابل خبر داد.

صاحب‌خبر -

دهمین هواپیمای حامل پناهجویان اخراجی افغان از آلمان، در کابل به زمین نشستبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان؛یک مقام افغان که مسئولیت پذیرش پناهجویان اخراج شده این کشور را دارد از فرود آمدن دهمین هواپیمای پناهجویان اخراجی افغان از کشور آلمان در فرودگاه کابل خبر داد.

به گفته مقامات ایالت بایرن آلمان  این هواپیما حامل  14 پناهجوی اخراجی افغان بوده است که 10 نفر از آن‌ها از ایالت بایرن اخراج شده  و بقیه نیز از دیگر ایالت‌های این کشور بودند.

این در حالی است که اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان با وجود حضور حدود 1.5 میلیون آواره داخلی در این کشور بارها خواستار بازگشت پناهجویان افغان به این کشور شده است.

چندی پیش  شورای پناهجویان در نروژ موسوم به «ان.آر.سی» اعلام کرد که بیش از 70 درصد از پناهجویان افغان که از دیگر کشورها به افغانستان به طور اجباری اخراج شده‌اند به دلیل وضعیت وخیم امنیتی در کشور خود نیز آواره هستند.

این سازمان از کشورهای میزبان پناهجویان افغان نیز خواسته بود تا سیاست‌های خود را در قبال پناهجویان این کشور درگیر جنگ تغییر داده و روند اخراج این پناهجویان را نیز متوقف کنند.

به گزارش دویچه‌وله با احتساب دهمین دور اخراج گروهی پناهجویان افغان در آلمان شمار این افراد که درخواست پناهندگی آن‌ها قبول نشده و از سال 2016 تاکنون اخراج شدند به 188 نفر می‌رسد.

انتهای پیام/

نظر شما