شناسهٔ خبر: 24237456 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

ساری| ۷۴ درصد جمعیت روستایی مازندران از آب سالم بهره‌مند شدند

R41358/P1494/S6,74/CT11

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان مازندران با تاکید بر بازسازی خطوط انتقال آب فرسوده استان، گفت: ۷۴ درصد جمعیت روستایی مازندران از آب سالم بهداشتی بهره‌مند شدند .

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بهشهر، مجید عبدالهی امروز در مراسم بهره‌برداری از پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب مسکن مهر بهشهر اظهار داشت: میانگین برخورداری جمعیت روستایی مازندران از آب شرب در سال 92 حدود 68 درصد بوده و اکنون به 74 درصد رسید.

وی افزود: آمار برخورداری از آب سالم و بهداشتی در روستاهای شهرستان بهشهر 79 درصد بوده که از میانگین کشوری بالاتر است.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی مازندران تصریح کرد: با توجه به دغدغه‌های رهبری و رئیس جمهور برای تامین آب شرب مردم در شهر و روستا، آب و فاضلاب روستایی با سرعت در این بخش وارد شده است و از دو سال گذشته تاکنون 37 روستای مازندران از آب سالم و بهداشتی بهره‌مند شدند.

عبدالهی افزود: آبرسانی به 17 تک روستا و 18 روستا با استفاده از مجتمع آبرسانی در دستور کار است.

مدیر عامل آبفای روستایی مازندران گفت: اجرایی شدن و بهره برداری از این طرح‌های آبرسانی روستایی نیازمند تخصیص اعتبارات مناسب دولت و کمک مجلس شورای اسلامی است.

کمال‌الدین گودرزی، رئیس آب‌و فاضلاب بهشهر نیز با اشاره به اعتبار 22میلیارد ریالی این پروژه گفت: جمعیت برخوردار از این طرح 500 خانوار است.

وی افزود: برای اجرای این تصفیه‌خانه در فاز اول 22 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی مسکن مهر و منابع داخلی هزینه شده است و دو مدول دیگر با اعتبار 20 میلیارد ریالی در دست انجام است.

انتهای پیام/ ع

نظر شما