شناسهٔ خبر: 24237337 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

عضو شورای اسلامی شهرستان قدس:

مشکل پرداخت مالیات و حریم شهرک های صنعتی شهرستان قدس حل شود

تهران- عضو شورای اسلامی شهرستان قدس گفت: آلودگی محیط زیستی شهرک های صنعتی قدس نصیب مردم منطقه شده و مالیات آن ها به تهران پرداخت می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، بنفشه رفیعی بعد از ظهر چهارشنبه در نشست مشترک محمدحسین مقیمی، استاندار تهران با اعضا شورای اسلامی این استان طی سخنانی گفت: مهم ترین مشکل در شهرقدس، مشکل برق و نیز شهرک های صنعتی است، اگر مصوبه دولت در خصوص شهرک های صنعتی اجرایی شود، از محدوده شهری قدس کاسته خواهد شد و شهر متضرر خواهد شد.

وی مصوبه این شهرک های صنعتی را غیر کارشناسی دانست و گفت: امروز ساخت و سازهایی در شهرک های صنعتی این شهرستان بدون پرداخت عوارض به شهرداری در حال انجام است و کار هیات امنایی اداره می شود، در حالی که کاربری این شهرک های صنعتی فضای سبز و پارک بوده است، اما تبدیل به سوله و فضای صنعتی شد و محیط زیست از این حیث آسیب دید و از طرف دیگر خدمات شهری نیز به این شهرک ها داده نمی شود و این معضل دیگری است.

نماینده شورای اسلامی شهرستان قدس در شورای اسلامی استان تهران با اعتراض نسبت به پرداخت مالیات شهرک های صنعتی این شهرستان به تهران، گفت: این شهرک ها به صورت لکه داخل خود شهر هستند و شامل قانون مالیاتی برای معافیت از مالیات نیستند، این صنایع در دل خود شهر هستند، ما قبول داریم که اشتغال بسیاری از مردم منطقه به واسطه صنایع است و نمی توان صنایع را از بین برد، اما آلودگی محیط زیستی این شهرک ها کامل در منطقه است و اگر این شهرک های صنعتی مصوب شود، آلودگی نصیب مردم منطقه شده و مالیات به تهران پرداخت می شود و حریم شهرک ها نیز همچنان نامشخص باقی می ماند.

وی به جنجال بین شهرداری قدس و شهرداری منطقه ۲۱ تهران برای تملک شهرک «دانش اشاره کرد و گفت: در حال حاضر تمام خدمات فرمانداری، شهرداری و انتظامی بر عهده قدس است، اما مالیات به تهران پرداخت می شود.

نظر شما