شناسهٔ خبر: 24236792 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آرمان امروز | لینک خبر

باخت برانکو مقابل ژاوی و یارانش

صاحب‌خبر -

آرمان- در هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا  تیم‌های استقلال و ذوب‌آهن مقابل حریفان خود به برتری رسیدند،اما تراکتورسازی و پرسپولیس تن به شکست دادند.

باخت پرسپولیس

روز گذشته در رقابت‌های  گروه D دو تیم پرسپولیس و السد به مصاف هم رفتند. بغداد بونجاح در دقیقه 36 زننده تک گل السد در این نیمه بود. در دقیقه 30 سرخ‌ها می‌توانستند بازی را به تساوی بکشانند.در این صحنه توپ‌ربایی فوق‌العاده از وحید امیری و پیشروی این بازیکن به درون هجده قدم با پاس مناسبی برای منشا همراه شد که ضربه این مهاجم در موقعیت گلزنی به بدترین شکل ممکن راهی اوت شد. با آغاز نیمه دوم پرسپولیس برای جبران گل خورده وارد زمین شد،اما در دقیقه 51 بوجناح یک بار دیگر دروازه پرسپولیس را باز کرد. در دقیقه 66 خوخی گل سوم السد را مقابل پرسپولیس به ثمر رساند. در دقیقه 68 هم تلاش‌های بازیکنان پرسپولیس سودی نداشت و ضربه سر کامیابی‌نیا به‌راحتی در اختیار دروازه‌بان تیم السد قرار گرفت. بالاخره در دقیقه 93 حرکت روبه‌جلوی شاگردان برانکو در محوطه جریمه السد با چند پاسکاری باعث شد تا در نهایت سیامک نعمتی با یک شوت دقیق دروازه السد را باز کرد.

برد استقلال

در دیگر بازی این هفته، دو تیم استقلال و الهلال به مصاف هم رفتند. شفر در این بازی تغییرات زیادی در ترکیب تیمش داشت در نیمه اول، بازی برابری از سوی دو تیم ارائه شد و سهم استقلالی‌ها در حملات خطرناک بیشتر از حریف سعودی بود.مهم‌ترین موقعیت گلزنی در همان دقایق ابتدایی برای استقلال رقم خورد. پاس ارسالی امید ابراهیمی روی دروازه الهلال یک کرنر برای استقلال رقم زد اما این ضربه راه به دروازه الهلال پیدا نکرد،همچنین وریاغفوری در موقعیت مناسب قرار داشت اما این بازیکن،حریف مدافع الهلال نشد. شاگردان شفر در دقیقه 13 هم فرصت خوبی داشتند ولی شوت غفوری در داخل محوطه جریمه الهلال را حبسی دروازه‌بان این تیم به کرنر فرستاد. استقلالی‌ها همچنین در دقیقه 21 بهترین موقعیت را از دست دادند و تیام از مقابل دروازه الهلال نتوانست دروازه این تیم را باز کند و شوتش به کرنر رقت. بعد از حمله الهلالی اولین فرصت این تیم هم در دقیقه 27 به‌دست آمد و شوت محکم علی البولایحی را رحمتی به‌خوبی گرفت. دیگر فرصت خوب تیم الهلال یک ضربه ایستگاهی در دقیقه 38 بود توپ بازیکن این تیم با اختلافی اندک از بالای دروازه استقلال به اوت رفت. در دقیقه 42 ارسال خوب امید ابراهیمی تیام را در موقعیت عالی گلزنی قرار داد اما این موقعیت از دست رفت و آبی‌پوشان از زدن گل در این دقیقه محروم شدند.در نهایت بعد از این فرصت بازی آرام دنبال شد و این نیمه با تساوی بدون گل به پایان رسید. با آغاز نیمه دوم تیام در سمت چپ خط دفاع الهلال را به‌هم ریخت و ضربه او با برخورد به پای الحفیص وارد دروازه الهلال شد.در دقیقه 55 وریا غفوری موقعیت عالی گل را از دست داد، او به بازیکنانی که کنارش بودند،توجهی نکرد و مدافعان الهلال را دریبل زد که باعث شد موقعیت گل را از دست بدهد. در دقیقه 57 احساس خطر بر روی دروازه استقلال احساس شد اما مهدی رحمتی با واکنش عالی آن را مهار کرد. در دقیقه 65 دروازه‌بان الهلال با کارت قرمز از سوی داور روبه‌رو شد.در دقایق پایانی ضربه امید ابراهیمی و شوت شجاعیان هیچ کدام برای استقلال نتیجه بخش نبود تا بازی با برتری یک بر صفر استقلال به پایان برسد.

برد ذوب‌آهن

هفته دوم رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در گروه دوم روز دوشنبه با دیدار تیم‌های ذوب‌آهن و لوکوموتیو ازبکستان در ورزشگاه فولادشهر آغاز شد که این بازی با برتری ۲ بر صفر شاگردان امیر قلعه‌نویی به پایان رسید. مرتضی تبریزی(۴۷) و حسینی(۹۲) برای ذوب‌آهن گل زدند. ذوب‌آهن در نیمه اول بدون داشتن برنامه خاصی به سمت دروازه حریف ازبکستانی حمله کرد و هر چند اکثر دقایق بازی صاحب توپ بود اما موقعیت‌های خطرناک تیم لوکوموتیو بیشتر از شاگردان امیر قلعه‌نویی بود. شروع نیمه دوم برای ذوب‌آهن هیجانی آغاز شد و مرتضی تبریزی در همان دو دقیقه اول با ضربه سر دروازه حریف را باز کرد تا شاگردان قلعه‌نویی به آنچه در نیمه اول می‌خواستند،دست پیدا کنند. هر چند تیم ازبکستانی در نیمه دوم هم مثل ۴۵ دقیقه اول موقعیت‌های خوبی برای گلزنی داشت اما خط دفاع ذوب‌آهن عملکرد کم اشتباهی داشت و باعث شد این تیم نخستین سه امتیاز در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا را کسب کند. درحالی که بازی وارد وقت‌های اضافه شده بود روی ارسال مهدی رجب‌زاده و اشتباه مدافع لوکوموتیو، حسینی برای دومین بار دروازه حریف را باز کرد.

شکست تراکتورسازی

روز دوشنبه نبرد تراکتورسازی و الغرافه با جذابیت‌های زیادی آغاز شد. نخستین حمله جدی دو تیم توسط الغرافه صورت گرفت که سانتر الحیری با ضربه سر زیبای طارمی همراه شد تا گل نخست این دیدار توسط بازیکن ایرانی الغرافه به ثمر برسد. 20 دقیقه بعد اشتباه گریگوف در خط دفاع باعث شد تا طارمی صاحب توپ شود و این بازیکن در موقعیت تک‌به‌تک قرار بگیرد. مهاجم الغرافه که می‌خواست با پاس در عرضی اشنایدر را مقابل دروازه خالی قرار دهد، پاسش توسط گرگوف قطع شد اما دومین اشتباه متوالی این مدافع اوکرانی باعث شد تا او گل دوم الغرافه را به اشتباه وارد دروازه تیم خودی کند. اشتباهات متوالی سیمه گریگوف باعث شد تا ساغلام تعویض زودهنگامی انجام دهد و ایرانپوریان را به‌جای این مدافع اوکراینی به میدان بفرستد. در دقیقه ۳۶ پاس زیبای ایرانپوریان ابراهیمی را در موقعیت گلزنی قرار داد که توپ این بازیکن وارد دروازه شد اما کمک داور پیش از آن آفساید بازیکن تراکتورسازی را اعلام کرده بود. بهترین فرصت تراکتور برای تساوی کشاندن بازی در دقیقه 40 از دست داد. خطای فاسیانو روی نادری باعث شد تا داور برای تراکتورسازان اعلام پنالتی کند. مهدی مهدی‌پور پشت این توپ قرار گرفت اما یوسف حسن پنالتی را مهار کرد.دقیقه 58 اولین خطر جدی تراکتورسازی شکل گرفت.ارسال شربتی روی دروازه الغرافه با ضربه مطهری همراه شد و توپ به ایرانپوریان رسید اما شوت سرضرب او خوب نبود و از کنار دروازه راهی اوت شد. ارسال اسماعیلی‌فر روی دروازه الغرافه در دقیقه 71 برای استفاده کرپیچ را مدافع تیم قطری راهی کرنر کرد. در دقیقه 77برخورد محمد ایرانپوریان با مهدی طارمی را در محوطه جریمه تراکتورسازی داور اعلام پنالتی به سود الغرافه کرد. مهدی طارمی خودش پشت توپ قرار گرفت اما ضربه‌اش را خوب نزد و آلمیدا اجازه گل شدن توپ را نداد. مهدی طارمی در دقیقه ۹۴ با عبور از نادری تک‌به‌تک شد اما پاس در عرض این بازیکن با دفع ناقص تراکتورسازان به‌خود این مهاجم رسید تا او بتواند گل دوم خود و گل سوم تیمش را به‌ثمر برساند.

نظر شما