شناسهٔ خبر: 24236755 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

همدان|هفته بزرگداشت مقام "باباطاهر " از ۴ اسفند آغاز می‌شود

R41405/P1494/S6,75/CT11

مدیرکل ارشاد همدان با بیان اینکه هفته بزرگداشت باباطاهر از ۴ اسفند برگزار می‌شود گفت: "دو بیتی‌های باباطاهر" در همدان رونمایی می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، فاضل عبادی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره نامگذاری امسال به نام شاعر و عارف همدانی باباطاهر عریان اظهار داشت: در همین راستا ویژه برنامه‌هایی در هفته جاری برگزار می‌شود که در نخستین  روز از هفته بزرگداشت باباطاهر روز جمعه 4 اسفندماه ادای احترام به باباطاهر در آرامگاه وی برگزار می‌شود.

وی از افتتاح نمایشگاه خوشنویسی دوبیتی‌های باباطاهر در روز شنبه ساعت 16 خبر داد و بیان کرد: این نمایشگاه در مجتمع فرهنگی سینمایی شهید آوینی برپا می‌شود ضمن اینکه رونمایی از کتاب دوبیتی‌های باباطاهر در روز یکشنبه 6 اسفندماه برگزار می‌شود.

عبادی با بیان اینکه مراسم عصر شعر باباطاهر نیز دوشنبه 7 اسفندماه پیش بینی شده است افزود: همایش هزاره باباطاهر نیز ساعت 9 صبح روز چهارشنبه در دانشکده کشاورزی دانشگاه بوعلی سینا برگزار می‌شود.

مدیرکل ارشاد همدان عنوان کرد: برنامه باباطاهر و حافظ و شب موسیقی از برنامه‌های پایانی هفته باباطاهر است و این برنامه‌ها با همکاری انجمن‌های مرتبط با هر برنامه و مشارکت اهالی فرهنگ و هنر برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از سال 94 برنامه حمایت از مفاخر همدان در نظر گرفته شده است، گفت: در استان همدان برنامه اردیبهشت مفاخر و تکریم از عالمان مدنظر قرار گرفته است ضمن اینکه در کنار بزرگداشت مفاخر استانی به مفاخر محلی نیز توجه شده است.

عبادی بیان کرد: هر سال در شهرستانها نیز تجلیل از مفاخر محلی مدنظر قرار دارد که در سال گذشته 45 نفر از مفاخر استان همدان تجلیل شده اند، در همین راستا برنامه صبای جوانی برای تجلیل از جوانان برگزیده و صبای حکمت در حوزه پیشکسوتان مد نطر بوده است.

وی با اشاره به احتمال حضور وزیر علوم در همایش هزاره باباطاهر گفت: دکتر پورجوادی مهمان ویژه هزاره باباطاهر بوده و سخنرانی دارد.

انتهای پیام/

نظر شما