شناسهٔ خبر: 24236696 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

برگزاری نمایشگاه عکس استانی «فریادهای خاموش» در اهواز

اهواز_مدیر روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان گفت: نمایشگاه عکس استانی « فریاد های خاموش » در راستای توسعه فرهنگ و احسان و نیکوکاری در اهواز برگزار می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین؛ ناصر اسکندری در نشست خبری با اصحاب رسانه که ظهر امروز در این کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان برگزار شد، با بیان اینکه هدف از برگزاری این نمایشگاه اهمیت و نقش ابزار هنر در راستای توسعه فرهنگ و احسان و نیکوکاری و به جهت تحریک افکار و رفتار و احساس آحاد مردم نسبت به مسئولیت اجتماعی در قبال مستضعفین جامعه است، اظهار کرد: به همین دلیل به فکر افتادیم در قالب فراخوان از عکاسان و خبرنگاران فعال در این حوزه آثار دعوت کنیم تا در سه محور به دبیرخانه آثار خود را ارائه دهند. پس از ارزیابی نیز ۱۴ اسفند ماه جاری همزمان با سالروز تاسیس کمیته امداد امام خمینی نمایشگاهی در سطح اهواز برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه موضوعات این فراخوان در نمایشگاه؛ به تصویر کشیدن فقر و محرومیت مناطق محروم استان، به تصویر کشیدن امید به زندگی ساکنان مناطق محروم استان  و به تصویر کشیدن خدمات کمیته امداد امام خمینی (ره) در مناطق محروم استان است. افزود: جامعه هدف کمیته امداد فعالیت در حوزه مناطق محروم در سطح استان است چه مناطق عشایری روستایی، حاشیه شهرها و حاشیه نشینان و به تصویرکشیدن امید به زندگی ساکنین مناطق محروم است. چرا که خیلی از نخبگان فعلی جامعه ما کسانی بودند که از دل مناطق محروم رشد کردند و این مدرجات را طی کردند.

این مقام مسئول گفت: برای اولین بار این فراخوان در سطح استان خوزستان داده شده و تا هشتم اسفندماه جاری عکاسان و خبرنگاران می توانند آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

مدیر روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه به دنبال این هستیم که بتوانیم از این تصاویر برگزیده در راستای احساس مسئولیت شهروندان استان در قبال جامعه نیازمند استفاده کنیم، ادامه داد: تا بتوانیم نمایشگاه‌های مختلفی در سطح اماکن عمومی، مدارس و سایر مکان های دیگر که مد نظر است برگزار کنیم و از این ظرفیت در راستای کمک به محرومین و توسعه فرهنگی احسان و نیکوکاری در سطح خوزستان حداکثر استفاده را ببریم.

وی در پاسخ به این سئوال که تا کنون چند اثر به این دبیرخانه ارسال شده است اظهار کرد: تاکنون نیز ۳۰۰ اثر به دبیرخانه ارسال شده است و پیش بینی می شود از ۴۰ اداره کمیته امداد امام خمینی در سطح استان نیز ۸۰۰ اثر به دبیرخانه ارسال شود.

اسکندری عنوان کرد: در پایان ارزیابی نیز ۶۰ اثر برگزیده به نمایشگاه راه پیدا می کنند و هزینه های به دست آمده از این نمایشگاه قبل از عید نوروز به دست نیازمندان و محرومان می رسد.

مدیر روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان تصریح کرد: سازمان برگزار کننده نمایشگاه نیز اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان خوزستان  و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان، دانشکده خبر اهواز، دانشگاه جامع علمی کاربردی استان، اتحادیه عکاسان کلانشهر اهواز و موسسه فرهنگی هنری دهکده هنری سیمرغ  هستند.

وی در پایان یادآور شد: شرکت کنندگان می تواند آثار خود را نشانی دبیر خانه : به صورت حضوری به آدرس اهواز – خیابان فلسطین  - روبه روی سازمان انتقال خون شهرستان اهواز – روابط عمومی اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان خوزستان یا  به ایمیل دبیرخانه نمایشگاه به آدرس emdadkhz.ir@gmail.com    ارسال کنند.

نظر شما