شناسهٔ خبر: 24236680 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر همدان:

اعتماد به سازمان‌های مردم نهاد افزایش یافته است

همدان – دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر همدان گفت: اعتماد به سازمان‌های مردم نهاد از سوی نهادهای دولتی و خصوصی افزایش یافته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سیدرسول حسینی ظهر چهارشنبه در کمیته تخصصی مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های مردم‌نهاد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان از وجود ۱۸ هزار سازمان مردم‌نهاد در کشور خبرداد و گفت: از این تعداد ۲ هزار و ۲۷۱ سمن در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی فعال است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر همدان با بیان اینکه خوشبختانه اعتماد به سازمان‌های مردم نهاد از سوی نهادهای دولتی و خصوصی افزایش یافته است، افزود: در سال جاری با همکاری سازمان ورزش و جوانان ۲۶ سازمان مردم‌نهاد در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی شکل گرفته است.

وی به وجود ۹۷۶ سمن در حوزه پیشگیری از اعتیاد در کشور اشاره کرد و اظهارداشت افزود: از تعداد ۳۴۷ سمن در استان همدان ۶۶ سمن در حوزه فرهنگی و پیشگیری از اعتیاد فعال است.

حسینی به فعالیت ۴۳ کمپ ترک اعتیاد در استان همدان اشاره کرد و گفت: ۱۰۹ سمن در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان همدان فعالت می کنند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در همدان از حمایت سازمان های مردم نهاد خبرداد و عنوان کرد: امسال به ۱۴ کمپ ترک اعتیاد ۱۵ میلیون تومان و به سازمان‌های مردم‌نهاد فرهنگی نیز ۲۳ میلیون تومان کمک هزینه داده شده است.

وی از راه‌اندازی اتاق فکر کمیته مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های مردم‌نهاد با محوریت کاهش آسیب‌های اجتماعی خبر داد و با بیان اینکه این مجموعه از شهریورماه فعال شده است، گفت: در راستای افزایش مشارکت سازمان‌های مردم‌نهاد و فعالیت در زمینه درمان و پیشگیری از اعتیاد اقداماتی انجام شده است.

حسینی گفت: امسال کارگاه‌هایی به میزبانی همدان در ۶ نوبت با شرکت ۴۵ نفر از استان های ایلام، مرکزی، کرمانشاه و همدان به مدت ۲۱ روز برگزار شد.

نظر شما