شناسهٔ خبر: 24236656 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فرهیختگان آنلاین | لینک خبر

امضای تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان بسیج علمی کشور

رنجبر: حل مشکل بیکاری نخبگان و راه‌اندازی مراکز نوآوری در اولویت است/ قدیانی: تبدیل علم به ثروت نیازمند جهاد علمی است

تفاهم نامه همکاری علمی، آموزشی - پژوهشی بین دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری کشور به امضای دکتر بیژن رنجبر وحسین قدیانی رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش «فرهیختگان آنلاین» به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی،  تفاهم نامه همکاری علمی، آموزشی - پژوهشی بین دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری کشور به امضای دکتر بیژن رنجبر،  معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی و حسین قدیانی، رئیس سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری کشور رسید.

دکتر بیژن رنجبر در این مراسم با ابراز خرسندی از امضای تفاهم نامه با سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری کشور گفت: این تفاهم نامه شروعی برای همکاری های علمی، پژوهشی و فناوری بین دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری کشور است.

وی افزود: تفاهم نامه مذکور در راستای جذب و ساماندهی نخبگان و راه‌اندازی مراکز نوآوری و استارت‌آپ‌هاست.

دکتر رنجبر با بیان اینکه سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری کشور، قشر بزرگی از دانش‌آموزان تا دانشگاهیان را در بر می گیرد، گفت: قطعاً در این سازمان شناسایی و طبقه‌بندی نخبگان صورت گرفته و ما می توانیم از توانمندی ها و تجارب این سازمان استفاده کنیم.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر لزوم جذب نخبگان در دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: در حال حاضر تعداد زیادی فارغ‌التحصیل مقطع دکتری در کشور داریم که بیکار هستند. ما تلاش داریم تا با سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی های صحیح در حل مشکل بیکاری نخبگان که از اولویت هاست کمک کنیم.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی با توانمندی های بالایی در سطح کشور گستردگی دارد، گفت: این دانشگاه سعی دارد تا با همکاری سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری کشور، گام های موثری در زمینه های پژوهشی، علمی و فناوری برداشته و با راه‌اندازی کسب و کارهای کوچک و شرکت های خصوصی در حل مشکل بیکاری فارغ‌التحصیلان کمک های لازم را انجام دهد.

 

تبدیل علم به ثروت نیازمند جهاد علمی است

حسین قدیانی رئیس سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری کشور در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی که با حضور دکتر بیژن رنجبر معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، با ارائه گزارشی درخصوص قرارگاه مردمی جهاد علمی سازمان بسیج علمی، گفت: خوشبختانه امروز در آستانه 40سالگی انقلاب اسلامی، این انقلاب به بلوغ رسیده و در مسیر پیشرفت علمی و فناوری قرار دارد.

وی افزود: ما باید بتوانیم ادبیات دینی خود را در تمامی امور داشته باشیم. در فضای علمی نیز این موضوع از اولویت بالایی برخوردار است. باید با شناسایی امکانات، توانمندی ها و نیازهای خود به پیشرفت برسیم.

قدیانی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری درخصوص حوزه علم و فناوری در کشور، خاطرنشان کرد: ما در کشور دارای پتانسیل لازم در این زمینه هستیم و باید بتوانیم علم را به فناوری و فناوری را به ثروت تبدیل کنیم و برای این کار طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، به یک جهاد علمی نیاز داریم.

رئیس سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری کشور با اشاره به راه‌حل گذر از مشکلات حوزه علم و فناوری گفت: اشراف به داشته ها، نداشته ها، دانسته ها و ندانسته ها در داخل کشور، مدیریت دانش و توان در کشور و جریان‌سازی و مطالبه‌گری آگاهانه از جمله اموری است که باید در دستورکار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه ما در سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری کشور، یک مدل مفهومی برای حل مشکلات طراحی کرده‌ایم، گفت: اگر بتوانیم با شناسایی ظرفیت ها و توانمندی ها، مسیر را پیش ببریم، به موفقیت خواهیم رسید.

لازم به ذکر است، هدف اصلی از انعقاد تفاهم نامه همکاری علمی، آموزشی و پژوهشی بین دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری کشور، بسط و توسعه همکاری های علمی، آموزشی، فناوری، پژوهشی و خدماتی به منظور تامین نیازهای متقابل سازمان و دانشگاه با در نظر گرفتن تمامی امکانات طرفین اعم از علمی، فنی، نیروی انسانی، تجربه و تخصص است.

 

توسعه استارت‌آپ ها و ایجاد اشتغال پایدار

دکتر داود ثمری مدیرکل توسعه فناوری و ارتباط با صنعت در این مراسم، با اشاره به هدف اصلی این تفاهم نامه گفت: راه‌اندازی مرکز نوآوری و فناوری با نام پیشرفت، هدف اصلی امضای این تفاهم نامه است.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی امروز سعی دارد به سمت دانشگاه حل مسئله پیش رود، گفت: در همین زمینه یکی دیگر از اهداف امضای این تفاهم نامه، توسعه استارت‌آپ ها و ایجاد اشتغال پایدار خواهد بود.

دکتر ثمری خاطرنشان کرد: خوشبختانه دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری کشور دارای بازار خوبی برای محصولات شرکت های دانش بنیان و استارت‌آپ ها هستند.

مدیرکل نوسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی، راه‌اندازی صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر را یکی دیگر از اهداف امضای این تفاهم نامه دانست و گفت: این صندوق با حمایت از استارت‌آپ ها، کمک شایانی در این زمینه خواهد کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دبیرخانه کارگروه مشرک این تفاهم نامه در پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی تشکیل خواهد شد و امور اجرایی آن به زودی آغاز می شود.

نظر شما