شناسهٔ خبر: 24236498 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

نخست وزیر استرالیا راهی آمریکا شد

نخست وزیر استرالیا امروز (چهارشنبه) به همراه جمعی از تجار و سیاستمداران این کشور راهی آمریکا شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، موضع دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در پیوستن به پیمان تجاری اقیانوس آرام محل بحث میان وی با مالکوم ترنبول، نخست وزیر استرالیا در نشست روز جمعه کاخ سفید خواهد بود. این پیمان تجاری میان ۱۱ کشور از جمله استرالیا با هدف همکاری آزاد تجاری با آمریکاست.

موضوع دیگر بحث بین نخست وزیر استرالیا و ترامپ، بررسی مخاطرات امنیتی در منطقه آسیا – پاسیفیک است که توسط اقدامات نظامی چین و جاه‌طلبی‌های اتمی کره شمالی ایجاد شده است.

"کیم بیزلی"، وزیر دفاع سابق استرالیا و سفیر سابق این کشور در واشنگتن گفت: نخست وزیر استرالیا همچنین به دنبال فهمیدن این مساله است که ترامپ چه انتظاری برای از میان برداشتن بحران کره شمالی دارد.

نخست وزیر استرالیا حین حضورش در واشنگتن، به ایراد سخنرانی در انجمن فرمانداران ملی آمریکا نیز می‌پردازد.

وزیر تجارت استرالیا نیز گفته است که هیات همراه ترنبول، یکی از مهمترین هیات‌های اقتصادی و سیاسی است که تا به حال به آمریکا رفته و این امر نشان دهنده تقویت روابط دوجانبه بین واشنگتن و کانبراست.

آمریکا، یکی از مهمترین شرکای امنیتی استرالیاست و چین بزرگترین شریک تجاری آن محسوب می‌شود. استرالیا تلاش می‌کند تا هر دو جانب را داشته باشد.

ترنبول در نیویورک ترامپ را ملاقات کرده اما دیدار واشنگتن نخستین دیدار رسمی آنها محسوب می‌شود.

ترنبول تاجر ثروتمند ۶۳ ساله‌ای است که وجوه مشترک زیادی با ترامپ دارد چون هر دوی آنها تاجران موفقی هستند که در سال‌های کهنسالی وارد عرصه سیاست شده‌اند.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما