شناسهٔ خبر: 24236481 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مهریه های سنگین موجب افزایش جمعیت مجردین در جامعه شده است

کرمان- ایرنا- استاد حوزه علمیه قم گفت:مهریه ها و جهیزیه های کلان و سنگین در کشورمان منجر به افزایش جمعیت پسران و دختران مجرد شده است .

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام محمد قدرتی سه شنبه شب در بیست و یکمین یادواره شهدای گمنام در مسجد النبی شهر رفسنجان ضمن تسلیت به مناسبت شهادت جانسوز بی بی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) ادعا کرد: ادامه این روند اینک جمعیت دختران و پسران مجرد در کشور را به مرز بحرانی 11میلیون نفر رسانده که می طلبد با کارهای فرهنگی به رفع این معضل اجتماعی کمک کرد.
وی گفت : برای برون رفت از این شرایط شکننده اجتماعی باید خانواده ها با الگو گیری از ساده زیستی بزرگان دینی با فرهنگسازی لازم برای آسان نمودن شرایط ازدواج در جامعه کمک کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت : شهدا مصداق آیات عمل صالح و مصداق چهره های محبوب در قرآن بودند و این شهدا و پیروان حضرت زهرا (س) اهل حیا و عفت بودند و در میدان عمل نشان دادند که پاکدامن هستند و برای همیشه در تاریخ مانده اند.
حجت الاسلام قدرتی بیان کرد: شهید دانشور شهید جوان مدافع حرم و پیرو حضرت فاطمه زهرا (س) خصلت هایی داشت از جمله اینکه برایش سوء استفاده از بیت المال، دروغ و غیبت و نگاه به نامحرم و سوء ظن ممنوع بود و جزو بچه های مومن و انقلابی سپاه پاسداران انقلابی بود.
وی تصریح کرد: فاطمه زهرا(س) در بیاناتشان می فرمایند شیعیان و پیروان ما در قیامت از بهترین های بهشت هستند پس بهترین مردم در دنیا پیروان حضرت زهرا بشمار می روند.
وی گفت: شهدا شیعه حقیقی هستند چرا که در قرآن آمده است اگر کسی عمل صالح انجام دهد چه زن و چه مرد خدا حیات طیبه را به آنها می دهد لذا شهدا با دست خالی اما با توکل و تکیه بر خداوند رفتند اما مانده اند .
استاد حوزه علمیه قم با تاکید براینکه انسان نباید گرفتار زرق و برق دنیا شود خاطرنشان کرد: باید ساده زیستی را از شهدا یاد گرفت تا به کمال و سعادت اخروی دست بیابیم .
رفسنجان با 311 هزار نفر جمعیت در 110 کیلومتری کرمان قرار دارد.
7433/ 5054

انتهای پیام /*

نظر شما