شناسهٔ خبر: 24236339 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

درخواست ترامپ از دادستان کل آمریکا برای ممنوع کردن استفاده از برخی تجهیزات مرتبط با اسلحه

رئیس‌جمهور آمریکا از دادستان کل درخواست کرده است که استفاده از تجهیزاتی که یک سلاح ساده را به مسلسل تبدیل می‌کند، ممنوع کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از فاکس نیوز، «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا روز گذشته (سه شنبه) از «جف سشنز»، دادستان کل این کشور درخواست کرد که کلیه تجهیزاتی که سلاح های نیمه اتوماتیک را به مسلسل تبدیل می کند، ممنوع کند. چنین تجهیزاتی در تیراندازی لاس وگاس هم مورد استفاده قرار گرفته بود که منجر به کشته شدن 58 نفر شد.

ترامپ در کاخ سفید اعلام کرد که به تازگی یک یادداشت را امضا کرده است که بر اساس آن از جف سشنز درخواست شده که «خیلی زود» استفاده از تجهیزاتی را که می تواند یک سلاح را به مسلسل تبدیل کند، ممنوع کند.

ترامپ در این یادداشت نوشت: با وجود اینکه دولت باراک اوباما بارها به این نتیجه رسیده بود که خرید چنین تجهیزاتی قانونی است، من به دنبال یک قانون هستم که به طور کامل استفاده از چنین تجهیزاتی را ممنوع کند.

او در کاخ سفید با تأکید بر اینکه هم اکنون حفظ امنیت مدارس از اولویت های دولت اوست، اعلام کرد: ما می توانیم اقدامات بیشتری برای محافظت از کودکانمان انجام دهیم. ما باید اقدامات بیشتری برای محافظت از آنها انجام دهیم.

رئیس جمهور آمریکا همچنین حمایت خود را از افزایش نظارت بر سوابق و سوء پیشینه خریداران سلاح های گرم اعلام کرد. وی در حساب توییتر خود نوشت: ما چه جمهوری خواه باشیم و چه دموکرات، باید بر نظارت بیشتر بر سوابق و سوء پیشینه افرادی که اسلحه گرم خریداری می کنند، تمرکز کنیم.

 ترامپ این اظهارات را پس از آن مطرح کرد که در پی تیراندازی مرگبار در مدرسه ای در پارکلند فلوریدا، دانش آموزان و معلمان زیادی در اعتراض به آزادی حمل سلاح، تظاهرات گسترده ای برگزار کردند. این تیراندازی به کشته شدن 17 نفر و مجروح شدن دهها نفر دیگر منجر شد.

سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید روز گذشته اعلام کرد: پرزیدنت ترامپ از ممنوعیت استفاده از تجهیزاتی که سلاح های ساده را به سلاح های اتوماتیک تبدیل می کند، حمایت می کند و قانون مرتبط با آن خیلی زود در چند روز آینده عملی خواهد شد.

او افزود: دونالد ترامپ این تصمیم را به دنبال تیراندازی مرگبار یک نفر در لاس وگاس اتخاذ کرد. این قانون هم اکنون در مرحله عملی شدن است.

حدود سه ماه پیش یک مرد 64 ساله از طبقه سی و دوم یک هتل به جمعیت مردم در یک جشنواره موسیقی تیراندازی کرد. بر اثر این تیراندازی 58 نفر کشته و بیش از 500 نفر مجروح شدند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

نظر شما