شناسهٔ خبر: 24235883 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاندار کرمان خبر داد:

عضویت ۲۰ هزار نفر از مردم استان کرمان در صندوق های خرد روستایی

کرمان - استاندار کرمان از عضویت ۲۰ هزار نفر از مردم استان کرمان در صندوق های خرد روستایی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، علیرضا رزم حسینی صبح چهارشنبه در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی (گام دوم مثلث توسعه اقتصادی) شهرستان راور ضمن تسلیت ایام فاطمیه تصریح کرد: نزدیک به چهار سال است که الگوی مدیریتی جدید اقتصاد مقاومتی را در استان کرمان تمرین کرده ایم که هدف از اجرایی کردن این طرح، واگذاری توسعه به بخش غیردولتی است.

وی با بیان اینکه در دولت های گذشته اقدامات خوبی انجام شده اما منجر به توسعه پایدار نشده بوده و نتوانستیم تولید اشتغال مناسب کنیم، اظهار کرد: بعد از چهار سال از اجرایی شدن این الگو، خوشبختانه شاهد توسعه پایدار در مناطق مختلف استان هستیم که نشان می دهد می توان با شرکت های توسعه‌گرا اقدامات خوب را انجام داده و دولت فقط نقش نظاره گری را برعهده خواهد داشت.

رزم حسینی با اشاره به حضور ۲۳ شرکت و بنگاه بزرگ اقتصادی در استان کرمان در هشت منطقه اقتصادی اظهار کرد: این کار به صورت دراز مدت خواهد بود که در راستای اجرایی کردن این طرح، مشکلات بسیاری وجود داشت که خوشبختانه امروز بخش اعظمی از این مشکلات مرتفع شده است.

استاندار کرمان با تاکید بر اینکه باید به سمتی برویم که به قوام جمهوری اسلامی در بخش های فرهنگ و اقتصاد دست پیدا کنیم اظهار کرد: خوشبختانه نتایج این طرح نشان می دهد راه را درست رفته ایم که نمونه بارز آن تاکید و تایید مقام معظم رهبری در دو نوبت از این مدل بوده است.

وی با بیان اینکه به دنبال آن نیستیم که بخواهیم به صورت موقت محرومیت زدایی کنیم، تصریح کرد: در این مدل به دنبال آن هستیم که دولت را روز به روز کوچکتر از دیروز کنیم و معتقدیم همه مسئولان می توانند به این باور برسند که با چنین مدلی، توسعه پایدار در کشور را رقم بزنیم.

رزم حسینی با بیان اینکه حضور بنگاه های اقتصادی در استان به صورت داوطلبانه بوده و هیچ اجباری برای این بنگاه ها در نظر گرفته نشد، تصریح کرد: هدفمان این نیست که تسهیلات بدون هدایت به مردم اعطا کنیم بلکه می خواهیم این تسهیلات به افرادی که می خواهند واقعا کار کنند پرداخت شود.

رزم حسینی اظهار کرد: در بحث توانمندسازی نیز طرح صندوق خرد روستایی و طرح ترسیب کربن را در سراسر استان کرمان راه‌اندازی کرده ایم که این کار می تواند در شهرستان راور نیز اجرایی شود.

استاندار کرمان با اشاره به عضویت ۲۰ هزار نفر از مردم استان کرمان در صندوق های خرد روستایی اظهار کرد: وقتی بنگاه های بزرگ اقتصادی در منطقه ای حضور پیدا می کنند، مردم و بخش خصوصی نیز به آنها اعتماد پیدا خواهند کرد.

وی با تاکید بر اینکه در راور می خواهیم با کمک ستاد اجرایی فرمان امام (ره) مشکل بیکاری شهرستان را حل کنیم اظهار کرد: در حوزه زیرساخت ها مشکلی نداریم و دولت موظف اجرایی شدن این زیرساختهاست و ما فقط می خواهیم مردم بتوانند با پول جیب خود، مشکل اشتغال خود را برطرف کنند.

نظر شما