شناسهٔ خبر: 24234847 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

فعالین دانشجویی درباره ذبح دموکراسی در دانشگاه تهران:

اگر انتخاب بر اساس سوابق بود، چرا رأی گیری کردند؟/ رئیس دانشکده هم با رأی کمتر انتصاب شد!

رئیس دانشگاه تهران که در جرگه‌ اصلاح طلبان مدعی دموکراسی‌خواهی تعریف می‌شود، حکم الهه کولایی را با سه رأی کمتر برای مدیریت گروه مطالعات منطقه تمدید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های مجله فارس پلاس، خبرنامه دانشجویان ایران نوشت:حکم اخیر رئیس دانشگاه تهران برای الهه کولایی به عنوان مدیر گروه مطالعات منطقه دانشکده علوم سیاسی، بار دیگر نشان داد که مدعیان دموکراسی، خود پایبند به آن نیستند.

محمود نیلی احمدآبادی رئیس دانشگاه تهران که یکی از چهره‌های شناخته‌ شده‌ی حامی معترضین مدعی دموکراسی‌خواه در سال 88 به شمار می‌رود و در جرگه‌ی اصلاح طلبان مدعی دموکراسی‌خواهی تعریف می‌شود، با زیرپا گذاشتن این مهم، حکم الهه کولایی که به گفته‌ی خودش سه رای کمتر از محمدی‌دوست آورده بود را برای مدیریت گروه مطالعات منطقه تمدید کرد.

«خبرنامه دانشجویان ایران» اما در این باره گزارش مبسوطی را در همان ابتدا منتشر کرد اما برای روشن‌تر شدن ابعاد جدیدی  از این موضوع، به سراغ فعالین دانشجویی مطلع در این زمینه رفتیم؛ سعید تواناراد دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل، مهدی غیرتمند دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر، مسئول بسیج دانشجویی دانشکده علوم سیاسی دانشگاه تهران و همچنین از یکی دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشکده علوم سیاسی دانشگاه تهران برای ما از ابعاد پنهان این ماجرا گفتند:

تواناراد: مدیر هر گروه باید بین اساتید مقبولیت داشته باشد
دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل درباره ماجرای انتخاب کولایی بدون در نظر گرفتن رای اعضای هیئت علمی، گفت: انتصابی که در گروه مطالعات منطقه دانشگاه تهران اتفاق افتاده متاسفانه برخلاف روالی بوده که خود دانشگاه تعیین کرده و دکتر نیلی احمد ابادی برخلاف روال عادی که در گروه ها طی می‌شود روال انتخاباتی که بین اساتید دارد متاسفانه یک بدعتی در اینجا اتفاق افتاده است.

تواناراد با بیان اینکه شعار آزادی و دموکراسی در این ماجرا در نظر گرفته نشده است گفت: حالا اگر بخواهیم طبق اصول این دوستان اصلاح طلب هم بخواهیم بررسی کنیم، دموکراسی واقعا نقض شده است.

وی درباره این اتفاق در بستر دانشگاه تهران ابراز عقیده کرد: بر خلاف روال گذشته این بار که انتخاباتی صورت می‌گیرد رنگ و بوی سیاسی جناحی دارد و اینکه دکتر دوست محمدی در جناح دکتر کولایی و دکتر نیلی نیست، خود تائیدی بر این ماجراست.

این فعال دانشجویی همچنین متذکر شد: وقتی دانشجویان دانشگاه تهران با صحنه‌ای مواجه می‌شوند که علی‌رغم برگزاری انتخابات، به نظر هشت نفر از اساتید گروه بی توجهی می‌شود چطور توقع داریم که دانشجویان، حرف اساتید را بخوانند و به روال و قوانین دانشگاه پایبند باشد؟

دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل همچنین خاطرنشان کرد: مدیران دانشگاهی به ویژه دانشگاه تهران باید از این انتخاب‌های جناحی دست بردارند.

تواناراد در ادامه با تاکید بر اینکه استاد مورد نظر بعد از حکم ریاست دانشگاه قرار است در گروه مدیریت کند، افزود: مدیریت یک استاد در گروه علمی، نیازمند مقبولیت از سوی اساتید است که متاسفانه این موضوع در نظر گرفته نشده و ما امیدواریم که اساتید و دانشجویان دانشگاه تهران از هر طیف و نگاه و نظری به این موضوع توجه کنند.

این فعال دانشجویی در پایان با تاکید براینکه بحث ما طیف‌بندی سیاسی نیست بلکه دفاع از نظر و شان و رای و اساتید دانشگاه تهران است، خاطرنشان کرد: امیدواریم که این رای هرچه زودتر اصلاح شود.

سیدعلی مهدیون: رئیس دانشکده هم با رای کمتر از سایرین انتخاب شد!
مسئول بسیج دانشجویی دانشکده حقوق و علوم و سیاسی دانشگاه تهران در خصوص این اتفاق گفت: در حالی که در سطوح پایین در خصوص مدیران گروه و اساتید و چه در سطوح بالاتر در خصوص مسئول دانشکده‌ها ادعای دموکراسی‌خواهی وجود دارد و باید به رای اکثریت توجه شود اما این اتفاق نیفتاد.

سیدعلی مهدیون با تاکید براینکه با چند تن از اساتید در این باره گفتگو کرده است، خاطرنشان کرد: طبق ادعای اساتید دانشکده، روند انتخاب دکتر تخشید به عنوان رئیس دانشکده حقوق و علوم سیاسی نیز با بی توجهی به رای‌گیری صورت گرفته و در حالی که ایشان نفر سوم شدند اما از سوی دکتری نیلی حکم ریسا ت دانشکده برایشان صادر شد.

این فعال دانشجویی با اشاره به اینکه چرایی برگزاری انتخابات برای تعیین مدیر گروه با توجه به نحوه رفتار ریاست دانشگاه مورد سوال است، اضافه کرد:  وقتی مسولین دانشگاه هرکسی را که دلشان بخواهد به عنوان نفر اول به شکل سوری منصوب می‌کنند، چرا به ظاهر انتخابات برگزار می‌شود؟

وی ارتباط نزدیک الهه کولایی با انجمن این دانشگاه را دلیل دیگر انتخاب وی از سوی رئیس دانشگاه تهران عنوان کرد.

وی در پایان با اشاره به اینکه هر یک از اساتید منطقه‌ای باید به زبان منطقه‌ی حوزه‌ی اختصاصی تحصیلی خودشان مسلط باشند، خاطرنشان کرد: دکتر کولایی نه تنها به زبان منطقه اوراسیا که روسی است مسلط نیست بلکه حتی زبان انگلیسی را به طور کامل اشراف ندارد.

غیرتمند: اگر انتخاب بر اساس سوابق بود، چرا رای گیری کردند؟
دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر در این باره گفت: دولتی که مرتبا دم از قانون می‌زند انگار قانون را تا جایی می‌خواهد که ملعبه دست باشد.

غیرتمند گفت: دانشگاه تهران که مقر اساتیدی است که به قول خودشان دم از دموکراسی می‌زنند و در دانشکده‌ای که اتفاقا تمرکزش دقیقا روی علوم سیاسی و حقوق است اما ساده ترین ارکان دموکراسی رعایت نمی‌شود.

این فعال دانشجویی اضافه کرد: یکی باید از خانم کولایی بپرسد که اگر برنامه و سوابق و صلاحیت در نظر بوده چرا رای گیری شده؟ حالا که ایشان رای‌گیری را باخته اما به قول خودش رییس دانشگاه به علت برنامه های بهترش وی را انتخاب کرده است.

وی همچنین گفت: خانم کولایی اگر هم در رای‌گیری برنده می‌شدند باز می‌گفتند برنامه‌های بهتری داشته؛ پس چرا اصولا رای گیری می‌کنند؟

این دانشجوی دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه در دانشگاه ما بدون رای‌گیری و صرفا با نظر رئیس دانشگاه مدیر هر گروه انتخاب می‌شود، خاطرنشان کرد: این بسیار زشت است که شما رای گیری کنید اما بدون احترام به دموکراسی انتخاب کنید و حکم بزنید! بعد هم مهر آزاداندیشی به خود بزنید. این یعنی قانون را تا جایی می‌خواهند که منافع خودشان تامین شود و اگر تامین نشود بزرگترین دیکتاتورها خودشان هستند.

غیرتمند در پایان تاکید کرد: رئیس دانشگاه تهران اکنون باید جوابگوی اکثریت اساتید و دانشجویانی باشد که به مدیریت این فرد اعتراض دارند و تکلیفشان مشخص نیست.

مطلب فوق مربوط به سایر رسانه‌ها می‌باشد و خبرگزاری فارس صرفا آن را بازنشر کرده است.

بازگشت به صفحه نخست گروه فضای مجازی

انتهای پیام/

نظر شما