شناسهٔ خبر: 24234790 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

واشنگتن:

آمریکا از مشارکت سایرکشورها درمذاکرات صلح خاورمیانه حمایت می کند!

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که در صورت فایده مندی مشارکت سایر کشورها در مذاکرات آتی صلح میان اسرائیل- فلسطین، دولت آمریکا از این مشارکت حمایت خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، وزارت امور خارجه آمریکا روز سه شنبه اعلام کرد که دولت این کشور حمایت از مشارکت سایر کشورها در مذاکرات آتی صلح اسرائیل- فلسطین را به شرط فایده مندی آنها برای کسب یک توافق، مدنظر قرار خواهد داد.

«هیثر نائورت» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در خصوص درخواست «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برای انجام مذاکرات صلح چندجانبه و بین المللی، گفت: «اگر در مرحله ای به این باور برسیم که سایر کشورها می توانند در روند صلح مفید و مؤثر واقع شوند، مسلماً مایل هستیم از آنها [برای شرکت در این مذاکرات] دعوت کنیم».

نائورت در ادامه افزود: «آیا اکنون زمان مناسب [برای مشارکت] فرا رسیده است؟ من مطمئن نیستم، اما این مسلماً رویدادی است که احتمال دارد در آینده اتفاق بیفتد».

گفتنی است که «نیکی هیلی» نماینده دائمی آمریکا در سازمان ملل روز سه شنبه در نشست شورای امنیت در خصوص موضوع قدس گفت که «سازمان ملل بارها به مسأله فلسطین و اسرائیل پرداخته است؛ بدون آنکه اقدام جدی در این خصوص صورت بگیرد».

هیلی با این ادعا که رژیم صهیونیستی یکی از دموکراتیک ترین نظام های سیاسی در خاورمیانه است، در دفاع از رژیم اشغالگر قدس افزود: «تعداد زیادی از اسرائیلی های بیگناه قربانی بمب گذاریهای انتحاری یا عملیاتهای تروریستی مشابه شده اند و اسرائیل همواره در شرایط امنیتی ویژه ای (!) بسر می برد که دیگران شرایط مشابه آن را تجربه نکرده اند!»

وی در تلاش برای وارونه جلوه دادن واقعیت، مسبب اصلی رنج مردم فلسطین را حماس دانست و جنبش مقاومت فلسطین را گروهی تروریستی خطاب کرد. وی بدون اشاره به محاصره نوار غزه توسط رژیم صهیونیستی گفت که مردم این منطقه در شرایط بسیار بدی زندگی می کنند.

نیکی هیلی خطاب به محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین که بعد از ایراد سخنرانی خود نشست شورای امنیت را ترک کرده بود، گفت: «تصمیم آمریکا برای انتقال سفارت خود [از تل آویو] به قدس تغییر نخواهد کرد، چه شما از این تصمیم خوشتان بیاید چه از آن ناراحت شوید».

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما