شناسهٔ خبر: 24234583 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

"مدیر کل آموزش و پرورش لرستان " تاکید کرد:

عزت و اقتدار امروز انقلاب مدیون جانفشانی شهداست/ نباید به خانواده معظم شهیدان و فرزندان آنان بی مهری شود

خدانظر دریکوند گفت : عزت ، اقتدارو صلابت امروز انقلاب مرهون و مدیون جانفشانی شهداست و حفظ حرمت خانواده های معظم شهدا ، وظیفه ای همگانی است

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان ؛خدانظر در یکوند صبح امروز در یادواره شهدای دانش آموز دبیرستان دخترانه شهید بنت الهدای صدر خرم آباد با عنوان همکلاسی های آسمانی که  با حضور خانواده های معظم شهیدان شاهد شهیده سیده زهرا رحیمی ، شهیده نازیلا جزایری ، دیانا کاکاوندی ، شهیده لعبت نادی و شهیده طاهره جابری برگزارشده بود با بیان این مطلب اظهار کرد : نقش بانوان در دوران پرافتخار انقلاب اسلامی و جنگ 8ساله تحمیلی بر هیچ کسی پوشیده نیست و زنان هم در این جنگ دوشادوش مردان  نقش بسیار موثری در  حمایت از رزمندگان داشتند و با تمام توان خود تلاش می کردندتا مایحتاج رزمندگان را تهیه و به جبهه ها ارسال نمایند .

وی افزود : پشت سر هر رزمنده ای مادر، خواهریا همسری وجود داشت که نقش خود را به خوبی انجام می داد تا رزمندگان بتوانند با فراغ بال از کیان کشور و انقلاب دفاع کنند.

دریکوند تصریح کرد : شهدا چراغ راه ما درتداوم  مسیر انقلاب هستندو ما وظیفه داریم پیام و آرمان شهیدان را به نسل جوان و نوجوان انتقال دهیم .

وی انجام صادقانه وظیفه و مسئولیت را بهترین عمل در پیروی از راه  و آرمان شهیدان عنوان کردو یادآورشد : دانش آموز ، معلم ، کارمندو مدیر با انجام صادقانه وظیفه و رسالت خود می تواند از آرمان شهیدان پیروی کند و تداوم بخش راه شهیدان باشد .

دریکوند گفت : نباید به خانواده معظم شهیدان و فرزندان آنان بی مهری شود و باید همگان به این سخن ایمان و اعتقاد داشته باشند که حفظ حرمت خانواده مظم شهدا ، وظیفه ای انقلابی است .

وی خاطر نشان کرد : در تمام دنیا حفظ حرمت افرادی که به خاطر دفاع از کشور جانفشانی می کنند مورد تقدیس و احترام است و در کشور ما با توجه به مبانی دینی و ارزشی این تقدیس و احترام جایگاه والاتری پیدا می کند .

دریکوند بیان کرد: جنگ در فرهنگ ما مذموم است و ما هیچگاه جنگ طلب نبوده ایم ؛ اما باید گفت که دشمنان جنگ هشت ساله را بر ما تحمیل کردندو ما وظیفه داشتیم از کشور ؛ اعتقادات و آرمان های خود دفاع کنیم .

وی تاکید کرد: باید از راه آرمان  شهیدان پیروی کردو فرزندان شهدا را گرامی داشت و  از یادو نام آنها لحظه ای هم غفلت نکرد .

 

 

نظر شما