شناسهٔ خبر: 24233533 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی رباط کریم:

دشمن برای فروپاشی انقلاب به دنبال جدایی مردم از ولایت و روحانیت است

اصغری با بیان اینکه دشمن با ایجاد فتنه و تفرقه و ایجاد فاصله بین روحانیان و مردم به دنبال فروپاشی انقلاب اسلامی است، گفت: حوزه‌ علمیه به عنوان ستون‌های دینی و مستحکم مورد اعتماد و وفادار به انقلاب است.

صاحب‌خبر -

افتخار اصغری، مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) رباط کریم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با توجه به سوم اسفند ماه سالروز صدور منشور روحانیت از سوی حضرت امام(قدس سره)، گفت: حضرت امام در فرازی از پیام تاریخی خود تاکید کردند که «هیچ دلیل شرعی و عقلی وجود ندارد که اختلاف سلیقه و برداشت و حتی ضعف مدیریت منجر به برهم خوردن وحدت و الفت طلاب و علمای متعهد گردد».

وی افزود: برهمین اساس حفظ وحدت در حوزه‌های علمیه بسیار لازم و ضروری است چرا که حوزه‌های علمیه به عنوان رکن اساسی و پایه‌های حکومت اسلامی هستند و هرگونه اختلاف و دو دستگی به هر دلیل که باشد موجب می‌شود پایه‌های حکومتی تضعیف شده و انقلاب به خطر بیفتد.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) رباط کریم ادامه داد: افزون برآن روحانیان الگوی رفتاری اکثریت جامعه اسلامی در ایران هستند از این رو هرگونه اختلاف و دو دستگی بین ایشان به مردم تسری خواهد یافت و موجب می‌شود که بین اقشار مردم هم دو دستگی ایجاد شود.

اصغری در ادامه تصریح کرد: این همان دلیل مهم است که حضرت امام تاکید داشتند که اختلاف سلیقه‌ها و برداشت‌ها و نیز ضعف‌های مدیریتی نباید سبب به هم خوردن وحدت طلاب و علما شود چرا که در پی تزلزل روحانیان، به خاطر نبود وحدت بین آنها جامعه اسلامی با مشکل مواجه و پایه‌های حکومت اسلامی کم کم سست خواهد شد.

وی بیان داشت: امروز دشمن با ایجاد فتنه و تفرقه و ایجاد فاصله بین روحانیان و مردم به دنبال فروپاشی انقلاب اسلامی است به همین دلیل هم رهبر معظم انقلاب تاکید بسیار بر انقلابی بودن و انقلابی ماندن حوزه‌ها دارند چرا که مردم چشمشان به سیره عملی علما و روحانیان جامعه است.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) رباط کریم در پایان خاطرنشان کرد: پس باید بسیار مراقب بود و طوری عمل کرد که مردم گمان بد به حوزه‌ علمیه نداشته و همچنان حوزه‌ها و حوزویان را به عنوان ستون‌های دینی و مستحکم و مورد اعتماد و وفادار به انقلاب بشناسند./813/پ203/ب1

نظر شما