شناسهٔ خبر: 24233476 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

مسئول مرکز نخبگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه خراسان:

بصیرت مهمترین ویژگی مبارزات سیاسی حضرت زهرا(س) بود

حوزه/ مسئول مرکز نخبگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه خراسان با اشاره به سیره زندگی و سیاسی حضرت زهرا (س) گفت: بصیرت مهمترین ویژگی مبارزات سیاسی ام ابیها(س) بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر نوایی پیش از ظهر امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه امام صادق(ع) بجنورد، ضمن تسلیت شهادت حضرت فاطمه(س) اظهار داشت: زندگی و شاخصه مبارزات سیاسی حضرت زهرا بصیرت بود.

وی افزود: حضرت زهرا (س) در دعایی می‌فرمایند: خدا را شاکرم که من را منکر چیزی از احکام شریعت قرار نداد و به من بصیرت داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوایی با بیان این که بصیرت از بصر گرفته شده و به معنی روشنی چشم است، گفت: اشیای عالم ظاهر و باطنی دارند، باطن دین بصیرت است.

وی تصریح کرد: عبادت ظاهر و باطن دارد، اما اگر فقط ظاهری باشد فایده‌ای ندارد، چرا که باطن رمز حقیقت است.

مسئول مرکز نخبگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه بصیرت، بینایی باطن است، اظهار کرد: امام علی(ع) درباره بصیرت می‌فرمایند: من در بصیرت مانند کسی هستم که در شب تاریک ظلمانی بر روی سنگ سیاه خارا رد پای مورچه‌ای را می‌بینم.

وی با اشاره به اهمیت بصیرت در دوران فتنه، گفت: بصیرت نمی‌گذارد در فتنه گرفتار شویم، بعد از رحلت پیامبر(ص) جامعه و مردم دچار فتنه شد و بصیرتشان را از دست دادند.

مسئول مرکز نخبگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه در درون فتنه، بصیرت لازم است، افزود: زندگی حضرت زهرا(س) و شاخصه مبارزه سیاسی آن بانوی بزرگ جهان اسلام بصیرت بود، چرا که حضرت زهرا فتنه را می‌دید.

وی با بیان اینکه در دوره فتنه حضرت زهرا(س) بزرگ‌ترین کار را کرد، افزود: آن حضرت با بصیرتی که داشتند محکم و استوار برای افشای حق و حقیقت به میدان آمدند.

حجت الاسلام والمسلمین نوایی با بیان اینکه پیامبر اسلام(ص) می‌فرمودند علی روح من و حسن و حسین چشم من و فاطمه قلب من است، خاطرنشان کرد: ولی پیامبر راجع به علی مشکلی که داشتند این بود که در هر جمعی نمی‌توانستند فضیلت علی(ع) را بگویند چون خیلی‌ها حسادت می‌کردند و کینه علی(ع) را از جنگ بدر به دل داشتند.

انتهای پیام/

نظر شما