شناسهٔ خبر: 24231717 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

هشدار مسکو به آمریکا درباره اقدام علیه شهروندان روسیه

بین الملل > اروپا - ایرنا نوشت: سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت که کشورش در صورت عملی شدن تحریم های جدید آمریکا علیه شهروندان روس، آنها را بی پاسخ نخواهد گذاشت.

صاحب‌خبر -

به نقل از خبرگزاری تاس، ریابکوف امروز (چهارشنبه) گفت: روسیه در صورتی که آمریکا تحریم هایی را در مورد ادعای مداخله در انتخابات ریاست جمهوری علیه 13 شهروند روس اعمال کند، تدابیر متقابل را خواهد اندیشید.

معاون وزیر خارجه روسیه درباره تحریم های آمریکا خاطرنشان کرد: ما همواره از جمله به صورت متقابل پاسخ می دهیم. فهرستی را تنظیم کرده ایم که افراد واقع در آن اجازه سفر به روسیه ندارد، علاوه بر آن شیوه های دیگری برای پاسخ دادن به اقدامات ضدروسی داریم.

وی ادامه داد: هیچ گزینه ای را رد نمی کنم اما پیش از سخن گفتن در این مورد (تدابیر متقابل روسیه علیه آمریکا) باید نگاه کنیم در این عرصه چه رویدادهایی رخ می دهد.

وزارت دادگستری آمریکا جمعه پیش علیه 13 فرد روس و سه گروه روسی به اتهام دخالت در «فرایندهای سیاسی و انتخاباتی ایالات متحده» کیفرخواست صادر کرد.

«رابرت مولر» بازرس ویژه آمریکا در پرونده دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 در کیفرخواست خود مدعی شد که یکی از این گروه ها در پوشش گروه آمریکایی وارد عمل شده و با کنترل حساب هایی در شبکه های اجتماعی، بر موضوعات سیاسی و اجتماعی حساس تمرکز کرده است.

ریابکوف در ادامه سخنان خود همچنین گفت که روسیه اطلاعات لازم برای شکایت علیه آمریکا به دلیل توقیف املاک دیپلماتیک خود را آماده کرده است.

آمریکا از دی ماه 1395 تا کنون چهار مِلک دیپلماتیک روسیه از جمله ساختمان سرکنسولگری این کشور در سانفرانسیسکو را توقیف کرده است.

52311

نظر شما