شناسهٔ خبر: 24231638 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

پروشنکو قانون «بازگرداندن مجدد دونباس» را امضاء کرد

R1016196/P36447/S8,89/CT10

رئیس جمهوری اوکراین قانون «بازگرداندن مجدد دونباس» را امضاء کرده و به وزارت دفاع این کشور دستور داد تا تغییراتی در شکل عملیات نظامی در منطقه دونباس بوجود آورد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "پیتر پروشنکو" رئیس جمهوری اوکراین روز سه شنبه قانون مصوبه پارلمان اعلای این کشور با عنوان «بازگرداندن مجدد دونباس» که در آن روسیه "متجاوز" نامیده شده را امضاء کرد. این قانون بعد از انتشار در روزنامه رسمی «صدای اوکراین» اجرایی می‌شود.

رئیس جمهوری اوکراین همچنین ساختارهای نظامی این کشور را موظف نمود تا تغییراتی در شکل عملیات نظامی در مناطق شرقی اوکراین (دونباس) بوجود آورده و فرماندهی جدیدی برای رهبری و اجرای این عملیات معرفی کنند.

پروشنکو در نشست ویژه نظامی که روز سه شنبه در این باره تشکیل شد، تاکید کرد که قانون «بازگرداندن مجدد دونباس» هیچ یک از توافقات بین المللی اوکراین، از جمله توافقنامه مینسک( در زمینه حل و فصل مناقشه دونباس) را نقض نمی کند و در واقع سندی مناسب برای تامین مکانیزم حقوقی لازم برای بازگرداندن دیپلماتیک این منطقه اشغال شده تحت کنترل مجدد کی‌یف است.   

رئیس جمهوری اوکراین اعلام کرد که برای مدت کوتاهی، تا اول آوریل (13 فروردین) منتظر خواهد ماند تا وزیر دفاع این کشور پیشنهادات خود در مورد تغییر شکل عملیات نظامی در دونباس و همچنین نامزد فرماندهی نیروهای متحد برای هدایت این عملیات را بر اساس قانون فوق به وی ارائه دهد.

وی همچنین به وزارت دفاع اوکراین دستور داد تا ستاد مشترک عملیاتی تشکیل داده و راهکار مشخصی برای بکارگیری نیروهای نظامی و دیگر بخشهای دفاعی برای بازگرداندن دونباس تعیین کند.

با وجود این اقدامات نظامی، پروشنکو همچنان بر این عقیده است که امضای این قانون، عزم راسخ مقامات کی‌یف برای حل و فصل صلح آمیز مناقشه دونباس را نشان داده است. وی گفت: «با اجرای این قانون، اوکراین آمادگی خود برای آزادسازی این مناطق اشغال شده از خاک کشور از طریق قانونی و از راه‌های مسالمت آمیز را نشان می‌دهد.»  

انتهای پیام/   

نظر شما