شناسهٔ خبر: 24231597 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

عوارض حق پرچم ایران نباید حذف شود

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اخذ عوارض ۱۰ درصدی به عنوان حق پرچم می‌تواند سبب تقویت، حمایت و کمک کننده منابع مالی ناوگان کشتیرانی ایران باشد.

صاحب‌خبر -

عوارض حق پرچم ایران نباید حذف شودبه گزارش خبرگزاری صداوسیما از مانا، سید حسین نقوی حسینی با بیان اینکه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با تعهد و تدبیر در امور اقتصادی کشور بسیار تاثیر گذار است، تصریح کرد: با اخذ عوارض ده درصدی، اولویت حمل محمولات نسبت به کشتی های خارجی، بر عهده ناوگان ملی قرار می گیرد اما با حذف این عوارض، ناوگان کشتیرانی با مشکل روبرو خواهد شد بنابراین عوارض پرچم نباید حذف شود و معتقد هستیم که روند دریافت عوارض ده درصدی به عنوان حق پرچم باید با قاطعیت ادامه یابد.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به عوارض ده درصدی حق پرچم خاطر نشان کرد: کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با دارا بودن مدیریت مدبرانه و متعهدانه در امور اقتصادی کشور بسیار تاثیر گذار است.
وی با اشاره به توانمندی های کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: یکی از سازمانهای که در دوران تحریم انصافا مدبرانه توانست عمل کند و گلیم خود را در عصر فشار تحریم ها بخوبی از آب بیرون آورد، ناوگان ملی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران بود.
وی افزود: زمانی که در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس جلساتی برای تصمیم گیری توافقات برجام برگزار شد و سخن از لغو تحریم ها در حوزه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به میان می آمد، بسیاری از کارشناسان و متخصصان کشتیرانی در این کمیسیون معتقد بودند کشتیرانی با تلاش فراوان توانسته ساختاری را ایجاد کند که بر تحریم ها فایق آید که این امر نشان دهنده توانمندی و تعهد کاری کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران بوده است.

نظر شما