شناسهٔ خبر: 24231530 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

نجیب‌حسینی:

حضور مردم محور پیشبرد اهداف فرهنگی شوراهای اسلامی است

گروه اجتماعی: رییس کمسیون فرهنگی و ورزشی شورای اسلامی شهر ابهر گفت: توسعه و ترویج اخلاق اسلامی در جامعه از جمله احیاء سنت امر به معروف و نهی از منکر محور فعالیت‌های فرهنگی شوراهای اسلامی باشد و حضور مردم مهمترین محور پیشبرد این اهداف است.

صاحب‌خبر -
سیدنعمت‌الله نجیب‌حسینی، رییس کمسیون فرهنگی و ورزشی شورای اسلامی شهر ابهر در گفت‌‍وگو با ایکنا از زنجان اظهار کرد: شوراهای اسلامی شهر و روستا یکی از مراکزی هستند که می‌توانند در چهارچوب وظایف قانونی خود و با مشارکت مردم در زمینه اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی ورود پیدا کنند.
نجیب‌حسینی تصریح کرد: در این راستا بررسی و شناخت کمبودها، نیازها و نارسایی‌های فرهنگی، بهره‌مندی از سرمایه انسانی توانمند بومی و استفاده از ظرفیت‌های اندیشمند مومن و متعهد به آرمان‌های امام و انقلاب، امکان سنجی مشارکت مردم در انجام خدمات فرهنگی با مراجعه به ریشه‌های حقیقی انقلاب می‌تواند مدل پیشرفت عدالت‌محور را در زمینه این فعالیت‌ها مورد نظر قرار دهد.
رییس کمسیون فرهنگی و ورزشی شورای اسلامی شهر ابهر با تاکید بر اینکه عرصه فرهنگ و فعالیت‌های فرهنگی به دلیل ابعاد گسترده آن باید ورودی کارآمد، مداوم همراه با مدیریت راهبردی در یک کلام حرکتی جهادی باشد، گفت: این حرکت جهادی با حضور مردم به خوبی محقق خواهد شد.
نجیب‌حسینی تصریح کرد: مهمترین محور کارهای فرهنگی شامل مواردی از جمله توسعه و ترویج اخلاق اسلامی در جامعه، تقویت فرهنگ حجاب و عفاف و فرهنگ انضباط اجتماعی و قانون‌پذیری و مقابله با تهاجم فرهنگی، احیاء سنت امر به معروف و نهی از منکر و اهتمام به امور عبادی و مذهبی و بررسی طرح‌ها و لوایحی که در جهت گسترش و ترویج امور عبادی و مذهبی در بین علاقه‌مندان و به‌خصوص جوانان است.
وی با اشاره به چگونگی مشارکت شهروندان در پیشبرد اهداف فرهنگی شورای اسلامی شهر تاکید کرد: احساس ضرورت مدیریت شهری نسبت به مشارکت شهروندان در امور شهری مستلزم رفع خلاهای مشارکتی و شناسایی راه حل‌های مناسب جهت حل این مسئله است.
نجیب‌حسینی تصریح کرد: به همین منظور کمسیون فرهنگی شورای شهر ابهر برای بررسی این موضوع نقاط قوت، ضعف، فرصت و تهدید مشارکت شهروندان از لحاظ اجتماعی و اقتصادی و مدیریتی، قانونی و کالبدی شناسایی شده تا پس از شناخت واقع‌بینانه از وضع موجود بتوان نسبت به الگوهای مشارکت و برنامه‌ریزی برای رفع موانع و ایجاد زمینه‌های مشارکت شهروندان اقدام کرد.

نظر شما