شناسهٔ خبر: 24231420 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نصر-قدیمی | لینک خبر

امروز در کمیسیون عمران مجلس صورت گرفت؛

بررسی علل سقوط هواپیمای تهران-یاسوج با حضور وزیر راه / معرفی مقصران حادثه به دستگاه قضا

نصر: سخنگوی کمیسیون عمران مجلس، از بررسی علل سقوط هواپیمای تهران-یاسوج در کمیسیون متبوع اش با حضور آخوندی و مسئولان سازمان هواپیمایی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش نصر به نقل از خانه ملت، صدیف بدری با اشاره به جزییات نشست امروز چهارشنبه(2 اسفند ماه) کمیسیون عمران مجلس، گفت: این جلسه با حضور وزیر راه وشهرسازی، رئیس سازمان هواپیمایی کشور، اورژانس، هلال احمر، معاون عمرانی وزارت راه و شهرسازی، مدیرعامل هواپیمایی آسمان و هما برگزار شد.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بررسی چرایی سقوط هواپیمای تهران- یاسوج محور نشست امروز کمیسیون عمران مجلس بوده است، افزود: در این جلسه گزارشی از مسئولان مربوطه در این باره اخذ شد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه در جلسه امروز این کمیسیون عوامل مختلف منتج به سقوط هواپیما از شرایط جوی و آب و هوا گرفته تا سایر عوامل مورد بررسی واقع شد، افزود: شرایط هواپیما و تست هایی که قبل از پرواز باید انجام شود نیز با توضیحات مسئولان مربوطه مورد بررسی واقع شد.

بدری با بیان اینکه ابهامات موجود در خصوص چرایی سقوط هواپیما مطرح و توضیحات سازمان هواپیمایی و شرکت هواپیمایی آسمان در این خصوص استماع شد، تصریح کرد: نتیجه گیری نهایی در خصوص این سانحه به پس از پیدا شدن جعبه سیاه موکول شد.

اعلام عامل سقوط هواپیما قبل از پیدا شدن جعبه سیاه ممکن نیست

وی با تاکید بر اینکه با عدم پیدا شدن جعبه سیاه هواپیما نمی توان در خصوص علل منتهی به سقوط به صورت قاطع اظهارنظر کرد، گفت: اکنون برای اعلام عامل سقوط هواپیما خیلی زود است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه در حال حاضر 80 امدادگر به سمت محل سقوط هواپیما حرکت کرده اند، تصریح کرد: اکنون 30 جسد پیدا شده و با توجه به شرایط جوی در آن منطقه به طور حتم انتقال تمامی اجساد زمان بر خواهد بود.

بدری در پاسخ به این سوال که اجساد قربانیان سانحه سالم است یا خیر، گفت: برخی سالم و برخی سالم نیست که باید با آزمایش های مخصوص شناسایی اجساد انجام شود.

گزارشی از علل سقوط هواپیمای تهران-یاسوج در مجلس تهیه می شود

وی از حضور 6 نفر از نمایندگان کارخانه سازنده هواپیمای سقوط کرده در ایران خبر داد و افزود: با پیدا شدن جعبه سیاه بررسی ها از سوی این گروه فرانسوی و کارشناسان ایرانی برای پیدا کردن علل حادثه آغاز خواهد شد.

بدری ادامه داد: با مشخص شدن علل حادثه گزارشی در کمیسیون عمران بررسی و پس از نهایی شدن در صحن علنی مجلس قرائت و به مردم اطلاع رسانی می شود.

وی گفت: کمیته ای از سوی کمیسیون عمران مجلس و کارشناسان مربوطه مسئول بررسی علل حادثه شده است.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: با مشخص شدن علل وقوع حادثه مقصر به دستگاه قضا برای برخورد قانونی معرفی خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما