شناسهٔ خبر: 24231381 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

به منظور مشارکت شهروندان تهرانی صورت گرفت

توزیع قبوض انبوه عوارض پایدار سال 96 شهرداری تهران

شهرداری تهران

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران خبرداد: قبوض انبوه عوارض پایدار سالجاری شهرداری تهران به منظور ارتقاء درآمد های پایدار شهرداری تهران و جلب مشارکت شهروندان تهرانی توزیع شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، حسینی مکارم  معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران،  اعلام کرد: پس از ابلاغ دفترچه جدید ارزش معاملاتی املاک که از سوی وزارت امور اقتصادی و دارائی به شهرداری تهران، فرآیند تولید و چاپ قبوض انبوه آغاز و از طریق شرکت پست در مناطق 22گانه شهرداری تهران توزیع شد.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران گفت: مبالغ قبوض عوارض سالجاری که شامل عوارض نوسازی، عوارض کسب و پیشه و بهای خدمات مدیریت پسماند می باشد از بازه زمانی اول فروردین تا 29 اسفند سال جاری صادر شده و چنانچه املاکی بدهی قبلی داشته باشند در قبوض محاسبه و گنجانده شده است.

وی افزود: مهلت پرداخت قبوض تا پایان سالجاری است و شهروندانی که عوارض متعلقه ملک خود را تا 29 اسفند   پرداخت کنند، شامل تسهیلات خوش حسابی عوارض و بهای خدمات خواهند شد. شهروندان می‌توانند با پرداخت قبوض عوارض از 10 جایزه خوش حسابی عوارض نوسازی و مشاغل و بخشودگی 1.5 درصد ماهیانه بهای خدمات مدیریت پسماند برخوردار شوند.

حسینی مکارم افزود، شهروندان می‌توانند از طریق پرتال شهرداری تهران به نشانیwww.tehran.ir سامانه تلفنی 137 ، اینترنت بانک، همراه بانک ،تلفنبانک، ATM و از طریق درگاه‌های غیر حضوری بانک‌های طرف قرارداد شهرداری تهران  نسبت به پرداخت قبوض اقدام کنند و یا به صورت حضوری به دفاتر خدمات الکترونیک شهر مراجعه کنند.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران گفت: بر اساس روال سال‌های گذشته شرایط تقسیط عوارض نوسازی در پرتال شهرداری تهران فراهم  شده است و شهروندان می‌تواننداز ابتدای سال تا تاریخ 29 اسفند ماه ، در 5 قسط  نسبت به تعیین و پرداخت مبلغ اقدام کنند.

وی گفت: به منظور رفاه حال شهروندان و تکریم ارباب رجوع، ستادهای ویژه پاسخگوئی به سؤالات احتمالی شهروندان درادارات درآمد مناطق 22گانه شهرداری تهران و اداره کل تشخیص و وصول درآمد دایر شده است که جوابگوی مودیان می‌باشند .

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران، علت افزایش مبالغ برخی از قبوض نسبت به سال گذشته را ناشی از اعمال دفترچه جدید ارزش معاملاتی املاک دانست و یادآور شد: به منظور تامین درآمد های پایدار وکاهش اتکا به درآمد های ناپایدار بر اساس ارزش منطقه ای املاک، محاسبه قبوض صورت گرفته است و شهروندان جهت اخذ اطلاعات بیشتر می توانند به شماره 137 و یا 1888تماس حاصل نمایند و یا به دفاتر خدمات الکترونیک شهر و ستادهای فوق الذکر مراجعه کنند.

حسینی مکارم گفت: چنانچه به هر دلیلی ، مودیان قبوض عوارض پایدار سالجاری را دریافت ننموده اند می توانند جهت دریافت قبوض به دفاتر خدمات الکترونیک شهر یا ادارات درآمد مناطق 22گانه مراجعه کنند.

بنا براعلام روابط عمومی معاون مالی و اقتصاد شهری، وی در ادامه درآمدهای پایدار از جمله، عوارض نوسازی ، کسب و پیشه وبهای خدمات مدیریت پسماند را ، مناسبترین منابع درآمد شهرداری‌ها برای توسعه و عمران شهر و ارائه خدمات مطلوب‌تر  برشمرد و در پایان اظهار امیدواری کرد: شهروندان تهرانی در فرصت یک ماهه امسال با مشارکت در پرداخت به موقع عوارض، در آبادانی وعمران شهر خود سهیم بوده و مدیریت شهری را  نیز در رسیدن به این امر یاری کنند.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما