شناسهٔ خبر: 24231069 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

«نبیل رجب» به 5 سال حبس محکوم شد/صدور حکم اعدام برای 6 نفر دیگر

رئیس مرکز حقوق بشر بحرین به اتهام انتشار توئیت‌هایی علیه دولت این کشور، به 5 سال زندان محکوم شد؛ همچنین دادگاه تجدیدنظر بحرین حکم اعدام 6 نفر دیگر را تأیید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «نبیل رجب» رئیس مرکز حقوق بشر بحرین به 5 سال زندان محکوم شد. 

بر اساس گزارش شبکه «المیادین»، این حبس 5 ساله به اتهام انتشار توئیت‌های علیه دولت بحرین، برای نبیل رجب صادر شده است. 

دادگاه بحرین در ماه گذشته میلادی (ژانویه 2018) نبیل رجب را به خاطر آنچه مصاحبه‌های تلویزیونی علیه دولت نامیده شد، به 2 سال زندان محکوم کرد.

وی در ماه می 2016 (خرداد 1395) توسط نیروهای امنیتی بحرین در منزلش بازداشت شد.

دادگاه بحرین در هشتم دیماه 1395 با آزادی نبیل رجب موافقت کرد اما رأی به ممنوعیت سفر نبیل او داد (جزئیات بیشتر) اما دولت بحرین اعلام کرد وی آزاد نخواهد شد. 

نبیل رجب در سال 2015 نیز به اتهام توهین به وزارت دفاع و کشور بحرین در توئیتر بازداشت شده بود؛ دادگاه تجدیدنظر در ماه می حکم 6 ماه زندان وی را تایید کرد اما وی پس از تحمل سه ‌ماه زندان مورد عفو «حمد بن عیسی» پادشاه بحرین قرار گرفت و آزاد شد.

رجب پس از تاسیس مرکز حقوق بشر بحرین در سال 2002 چندین بار بازداشت شده است.

صدور حکم اعلام برای 6 نفر دیگر

دادگاه تجدیدنظر بحرین هم‌چنین امروز حکم اعدام 6 تن دیگر را تأیید کرد؛این 6 نفر پیشتر  به اتهام واهی طراحی برای ترور «خلیفه بن احمد آل خلیفه» فرمانده ارتش بحرین به اعدام محکوم شده بودند. 

بحرین از سال 2011 تاکنون با بحران نارضایتی‌های عمومی ناشی از سیاست‌های رژیم آل‌خلیفه مواجه است، بسیاری از فعالان سیاسی و حقوق بشری بحرینی پس از ناآرامی های این کشور در زندان به سر می برند.

انتهای پیام/

عضویت در کانال تلگرامی بین‌الملل و سیاست خارجی فارس

برچسب‌ها:

نظر شما