شناسهٔ خبر: 24230516 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان شرقی:

هزینه‌های کشور بیشتر با درآمدهای مالیاتی تامین می‌شود

تبریز- مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان شرقی گفت: هزینه‌های کشور بیشتر با درآمدهای مالیاتی تامین می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا شریفی صبح امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی باعث رونق اقتصادی کشور می شود، ادامه داد: ستون خیمه اقتصاد مقاومتی، مالیات است و تشخیص مالیات به مثابه قضاوت است.

وی با بیان اینکه دریافت مالیات غیرواقع خلاف قانون و حرام است، ادامه داد: افزایش رضایت ‌مندی و تکریم مودیان با الکترونیکی کردن کلیه فرآیندهای مالیاتی، حذف تشخیص علی الرأس، شفافیت اقتصادی و جلوگیری از فرار مالیاتی از مزایای اجرای طرح جامع مالیاتی در راستای ارتقای نظام مالیاتی در استان است.

وی با تاکید بر اینکه تشخیص مالیات به مثابه قضاوت است، ادامه داد: ماموران مالیاتی باید در نحوه تشخیص و وصول مالیات، عدالت را رعایت کنند. تعیین مالیات بدون بازدید از محل و براساس اطلاعات ناقص غیر قانونی است.

وی با بیان اینکه در سایه خون شهیدان انقلاب، کشور در عرصه نظامی به خودکفائی رسیده است، گفت: تحقق برنامه‌های اقتصاد مقاومتی به معنای عدم وابستگی به ابرقدرت‌ها است.

شریفی با تاکید بر اینکه : در شرایط تحریم‌های ظالمانه کنونی و محاصره اقتصادی توسط کشورهای بیگانه، اداره کشور با درآمدهای مالیاتی باعث کاهش وابستگی بودجه کشور به درآمدهای حاصل از فروش نفت و عدم وابستگی به ابرقدرت‌ها و بیگانگان می‌شود، گفت: باید فرهنگ پرداخت مالیات در کشور نهادینه شود.

نظر شما