شناسهٔ خبر: 24230384 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیر اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور:

کتاب «فرهنگ عامیه همدان به روایت میرزا علی اکبر» رونمایی می‌شود

همدان - مدیر اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور به مرکزیت همدان گفت: کتاب «فرهنگ عامیه همدان به روایت میرزا علی اکبر» رونمایی می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا تکلو صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت: همزمان با هشتادمین سالگرد تاسیس کتابخانه ملی ایران و با هدف معرفی فعالیت های سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، برنامه های متنوع نمایشگاهی و فرهنگی از ۵ تا ۱۰ اسفند ماه در همدان برگزار می شود.

مدیر اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور به مرکزیت همدان افزود: در هفته گرامیداشت هشتادمین سالگرد تاسیس کتابخانه ملی ایران که مصادف با هفته گرامیداشت مقام باباطاهر نیز هست، نمایشگاهی از اسناد و عکس های مربوط به آرامگاه عارف شوریده حال باباطاهر عریان در حاشیه همایش ملی این رویداد برگزار می شود.

وی افزود: در این نمایشگاه سیر تاریخی تغییر بنای آرامگاه باباطاهر در سه دوره قاجار، پهلوی اول و پهلوی دوم به تصویر کشیده شده و در معرض دید شرکت کنندگان در همایش قرار خواهد گرفت.

تکلو برگزاری نمایشگاه «کتابخانه ملی ایران به روایت اسناد و عکس» را از دیگر برنامه های این هفته برشمرد و افزود: در این نمایشگاه که با همکاری نهاد کتابخانه های عمومی استان و در محل کتابخانه مرکزی همدان برگزار خواهد شد، اسناد و تصاویر مربوط به تاسیس و فعالیت کتابخانه ملی ایران از ابتدا تا کنون در معرض دید علاقمندان قرار خواهد گرفت.

تکلو اضافه کرد: رونمایی از کتاب «فرهنگ عامیه همدان به روایت میرزا علی اکبر» حاصل ۳۰ جلسه گفتگوی تاریخ شفاهی با هنرمنده زنده یاد علی اکبر محمودی وثاق در واحد تاریخ شفاهی این مدیریت، از دیگر برنامه های در نظر گرفته شده در این هفته است که با همکاری معاونت اجتماعی، فرهنگی و گردشگری شهرداری همدان و با حضور چهره های فرهنگی و ادبی استان برگزار خواهد شد.

وی گفت: برگزاری نمایشگاه انتشارات سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در ساختمان مرکز اسناد همدان، رونمایی و انتشار پوستر های ملی و استانی هشتادمین سالگرد تاسیس کتابخانه ملی ایران، برگزاری نمایشگاهای مجازی اسناد و عکس های تاریخی در وب سایت این مرکز، ارائه گزارش عملکرد فعالیت های مدیریت غرب کشور به رسانه های استان و حضور در برنامه های شبکه استانی صدا و سیمای مرکز همدان از دیگر برنامه های این مدیریت در هفته گرامیداشت هشتادمین سالگرد تاسیس کتابخانه ملی ایران از ۵ تا ۱۰ اسفند ماه امسال است.

نظر شما