شناسهٔ خبر: 24230268 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بررسی پیش نویس یادداشت تفاهم مشترک با عراق در اربعین

در سومین جلسه ستاد مرکزی اربعین حسینی برنامه‌های کمیته زیرساخت این ستاد بررسی و قرار شد اعضای ستاد ضمن اعلام نیازها، پیشنهادهای خود را در مورد چگونگی اجرای این برنامه‌ها اعلام کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ؛ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزیر و رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی با تأکید بر مشارکت اعضا در رفع حداکثری نقاط ضعف برنامه‌های اربعین امسال گفت: ‌برای تکمیل زیرساختها نباید زمان را از دست بدهیم و باید به طور جدی به فکر بهبود کیفی امور از طریق آمایش کامل منطقه و پیش بینی مکانهای مورد نیاز باشیم.
رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی با اعلام اینکه باید زمینه حضور و نقش مردم در خدمات رسانی به زائران اربعین را فراهم کنیم، افزود: ‌لازم است ملاحظه زندگی مردم در مناطق مرزی محل تردد زائران را داشته باشیم و به سمت استانی کردن و مردمی شدن عملیات اعزام زائران حرکت کنیم .
ذوالفقاری افزود:‌ باید تلاش کنیم کل فضای کشور را تحت تأثیر برنامه‌های معنوی اربعین قرار دهیم و اثر این حرکت عظیم فرهنگی نه تنها در استانهای غربی بلکه در کل کشور احساس شود.
وی گفت:‌ با توجه به تجارب سالهای اخیر و برآورد تقریبی تعداد زائران باید به تدریج سیاستگذاری ستاد مرکزی را به استان ها واگذار کنیم.
در این جلسه پس از بررسی مفاد پیش نویس یادداشت تفاهم وزیران کشور ایران و عراق و اعمال برخی تغییرات پیشنهادی برای مراسم اربعین سال آینده، اهم برنامه های کمیته زیرساخت ستاد مرکزی اربعین مبنی بر تکمیل زیرساختهای موجود و بهبود کیفیت آن در محورهای 8 گانه شامل: ‌تکمیل محوطه سازی و زیرساختهای پایانه های مرزی، تکمیل راههای مواصلاتی منتهی به مرزهای مجاز، تامین امکانات برای توقفگاههای خودروهای شخصی، برنامه ریزی برای تامین امکانات اضطراری و رفاهی، رفع خلاها در کنار پایانه های مرزی، توسعه زیرساختهای ارتباطی در حوزه فضای مجازی و افزایش پوشش مخابراتی و هماهنگی و برنامه ریزی برای استقرار شعب خدمات ارزی اعلام و مقرر شد هر یک از اعضای ستاد تا هفته آینده پیشنهادات خود را ارائه کنند.

نظر شما