شناسهٔ خبر: 24229958 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

در واکنش به سخنرانی عباس؛

آمریکا مشارکت کشورهای دیگر در مذاکرات صلح خاورمیانه را ممکن دانست

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد، دولت آمریکا از مشارکت سایر کشورها در مذاکرات صلح میان اسرائیلی‌ها و فلسطینیان، به شرط مفید بودن آن‌ در دستیابی به یک توافق حمایت خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه مصری الیوم السابع، هدر ناوئرت، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در خصوص درخواست محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برای انجام مذاکرات بین‌المللی صلح تاکید کرد: اگر در مرحله‌ای ببینیم که سایر کشورها می‌توانند در روند صلح مفید و مؤثر واقع شوند، تمایل خواهیم داشت در این صورت از مشارکت آن‌ها حمایت کنیم.

ناوئرت در ادامه افزود: آیا اکنون زمان مناسب برای مشارکت فرارسیده است؟ من مطمئن نیستم، اما این موضوع مساله‌ای است که احتمال دارد در آینده اتفاق بیفتد.

از سوی دیگر، کریستوفر کونز، سناتور دموکرات در مجلس سنای آمریکا خاطرنشان کرد: تصمیم واشنگتن مبنی بر به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل و انتقال سفارت آمریکا به این شهر به معنای پایان این پرونده نیست. ما گام‌های بیشتری را برای آینده اتخاذ می‌کنیم از جمله اینکه قدس شرقی پایتخت فلسطین شود.

این در حالی است که این تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا باعث خشم فلسطینیان شد و با محکومیت کشورهای عربی، اسلامی و بین‌المللی رو به رو شد.

در پی سخنرانی محمود عباس در شورای امنیت کاخ سفید در بیانیه‌ای اظهار داشت: ما امید داشتیم ایده‌های جدید و سازنده بشنویم اما ادعاهای عباس تکراری بود و پیشنهاداتش هرگز در راستای صلح نخواهد بود.

این در حالی است که جیسون گرینبلات و جارد کوشنر، دو مقام آمریکایی در امور صلح خاورمیانه به تلاش‌های خود برای اجرای طرح صلح آمریکا ادامه می‌دهند.

انتهای پیام

نظر شما