شناسهٔ خبر: 24229674 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش به شبستان خبر داد:

آخرین وضعیت اجرای مرحله دوم طرح رتبه بندی فرهنگیان

خبرگزاری شبستان: معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش آخرین وضعیت اجرای مرحله دوم طرح رتبه بندی فرهنگیان را تشریح کرد.

صاحب‌خبر -

علی الهیار ترکمن، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در گفتگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری شبستان درباره ی فاز دوم اجرای رتبه بندی فرهنگیان  گفت: طرح رتبه بندی فرهنگیان در دو مرحله اجرا می شود.

 

وی افزود: وزرات آموزش و پرورش مرحله اول رتبه بندی را در سال 94 اجرا کرد. در مرحله اول اجرای رتبه بندی،‌امتیازها و مابه ازای ریالی آن  براساس رتبه بندی قانون خدمات کشوری صورت گرفت اما در قانون ششم توسعه شکل جدیدی از رتبه بندی آمده است که باید این طرح به صورت حرفه ای انجام گیرد.

 

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش  گفت: پیش نویس طرح رتبه بندی را شورای عالی آموزش و پرورش آماده کرده است.این شورا پیش نویس را آماده می کند و پس از بررسی و تایید به هیئت دولت در قالب لایحه ارایه می شود. پس از تصویب دولت به مجلس شورای اسلامی ارسال می شود تا بررسی و به تصویب برسد.

 

وی خاطر نشان کرد: بر اساس پیش نویس طرح رتبه بندی  که تاکنون از سوی شورای عالی آموزش و پرورش براساس قانون ششم توسعه  تهیه شده است و ما بررسی کرده ایم جز  اعتبار موجود، 3 هزار میلیارد تومان نیاز داریم تا طرح رتبه بندی را به اجرا در آوریم.

 

الهیار ترکمن بیان کرد: برای اجرای طرح رتبه بندی به 3 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم. این سه هزار میلیارد تومان جزو تعهدات ما است.

 

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش  گفت: باید منتظر باشیم تا طرح رتبه بندی در قالب لایحه رتبه بندی در دولت و مجلس شورای اسلامی به تصویب برسد. در قانون شیوه های تامین اعتبار نیز تعیین می شود و جای نگرانی از لحاظ  اعتبارات وجود ندارد.

نظر شما