شناسهٔ خبر: 24229606 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در پی واریز سهم درمان به خرانه؛

چوب حراج به اموال تامین اجتماعی/ با تصمیم مجلس مخالفیم

رئیس کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی با اشاره به تصمیم مجلس مبنی بر واریز سهم بیمه درمان بیمه شدگان این سازمان به خزانه گفت: نمایندگان چوب حراج به اموال تامین اجتماعی زدند.

صاحب‌خبر -

علی اصغر بیات در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد واگذاری سهم درمان بیمه شدگان تأمین اجتماعی به خزانه که چند روز قبل در مجلس به تصویب رسید گفت: در این خصوص چندین بار طومارهایی به نمایندگان مجلس ارسال کردیم و مخالفت خود را از این طریق اعلام کرده ایم اما متأسفانه اتفاقی که نباید بیفتد، رخ داد.

وی با اشاره به اینکه سازمان تأمین اجتماعی زمانی سرآمد سازمان های بیمه گر ایران بود، گفت: اما متأسفانه با تصمیم های غیراصولی دولت و دوره های مختلف مجلس، گرفتار کمبود نقدینگی شده است.

بیات یادآور شد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی با انتقال منابع درمان سازمان تأمین اجتماعی به خزانه داری کل، چوب حراج به اموال کارگران زده اند.

رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی تصریح کرد: با این انتقال منابع بدون شک سازمان تأمین اجتماعی باید برای ارائه هر خدمتی، کاسه گدایی دست بگیرد و این مصوبه دور از منطق است و با آن، اموال کارگران و بازنشستگان از دستشان در می آید.

به گفته وی، بازنشستگان تاکنون در چارچوب قانون و مصلحت نظام در مقابل هر دست اندازی به حقوقشان سکوت کرده اند اما از این پس دیگر نمی توانیم دست روی دست بگذاریم تا اموال سازمان تأمین اجتماعی از مدار تعادل و مسیر اصلی خارج شود.

بیات اظهار داشت: در حال حاضر تأمین اجتماعی سه میلیون و ۲۰۰ هزار بازنشسته که به همراه خانواده هایشان تعداد آنها به ۷ میلیون می رسد را تحت پوشش خود دارد و کانون عالی بازنشستگان نیز ۳۳ نمایندگی در استانها و شهرستان های مختلف دارد.

وی تأکید کرد: به نمایندگی تمامی بازنشستگان ۳۳ کانون بازنشستگان و مستمری بگیران در سراسر کشور با ارسال طومار و نامه های متعدد به نمایندگان مجلس با صراحت و شفافیت اعلام مخالفت کرده ایم اما نمایندگان مجلس بدون توجه به حقوق ذینفعان، منافع کارگران و بازنشستگان را به تاراج برده اند.

نظر شما