شناسهٔ خبر: 24229472 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: آناج | لینک خبر

7 و 8 اسفند؛

مرحله دانشگاهی سی و سومین جشنواره ملی قرآن و عترت(ع) در دانشگاه تبریز برگزار می‌شود

دبیر کانون قرآن و عترت (ع) دانشگاه تبریز گفت: مرحله دانشگاهی سی و سومین جشنواره ملی قرآن و عترت(ع) در بخش دانشجویی 7و 8 اسفند ماه سال‌جاری در دانشگاه تبریز برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش آناج، مهدی عبدزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار داشت: متولی اصلی برپایی این جشنواره  وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است که در این ارتباط به دانشگاه‌ها ابلاغ شده که مرحله دانشگاهی آن در هر دانشگاه برگزار شود.

وی با تاکید بر اینکه این جشنواره در 6 بخش آوایی، معارف قرآنی، هنری، فناوری، ادبی و پژوهشی برگزار می‌شود، گفت: بخش کتبی و شفاهی این جشنواره به ترتیب در روزهای 7 و 8 اسفنده ماه سال‌جاری برگزار خواهد شد.

دبیر کانون قرآن و عترت (ع) دانشگاه تبریز در ادامه با بیان اینکه بخش آوایی شامل قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ پنج جزء، حفظ 10 جزء، حفظ کل، اذان (برادران)، دعا و مناجات خوانی و تواشیح (برادران)، است یادآور شد: بخش معارف قرآنی این جشنواره نیز شامل آشنایی با احادیث اهل بیت(ع)، آشنایی با مفاهیم نهج البلاغه، آشنایی با مفاهیم صحیفه سجادیه، حفظ موضوعی قرآن کریم، آشنایی با ترجمه و تفسیر قرآن‌کریم، آشنایی با سیره معصومین، احکام، پرسمان قرآنی و سبک زندگی اسلامی و ایرانی است.

وی در ادامه با اشاره به بخش هنری این جشنواره نیز گفت: این بخش شامل خوشنویسی، نقاشی، عکس، تذهیب، فیلم کوتاه، معرق و منبت و طراحی پوستر است.

عبدزاده با بیان اینکه بخش فناوری آن هم شامل تولید نرم افزار و اپلیکیشن و کانال شبکه‌های مجازی است، تصریح کرد: بخش ادبی این جشنواره نیز شامل شعر، داستان نویسی، نمایشنامه نویسی و فیلم نامه نویسی است و بخش پژوهشی هم شامل مقاله‌نویسی و تخلیص کتاب است.

دبیر کانون قرآن و عترت (ع) دانشگاه تبریز یادآور شد: هر یک از بخش‌های جشنواره منابع خاص خودشان را دارند و شرکت‌کنندگان باید با مطالعه آیین‌نامه برگزاری جشنواره، نسبت به اقدام به شرکت در این جشنواره کنند.

به گفته وی ارتقای سطح فرهنگ قرآنی و اسلامی و اعتلای اخلاق و ایمان دینی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، ایجاد انس و الفت بیش از پیش دانشجویان دانشگاه‌ها با قرآن و عترت، تقویت و توسعه فضای معنوی و قرآنی در دانشگاه‌های سراسر کشور، ارج‌گذاری به فعالیت‌های قرآن و عترت و تشویق نخبگان دینی و قرآنی دانشگاه‌ها و شناسایی و معرفی استعدادهای برجسته قرآن و عترت دانشجویان به جامعه دانشگاهی از جمله اهداف این جشنواره اعلام شده است.

عبدزاده با اشاره به مخاطبان این جشنواره گفت: این جشنواره در سطح دانشجویان در مقاطع مختلف کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری برگزار خواهد شد و ضمناً ملاک دانشجو بودن مخاطبان، تنها در مرحله اول اعمال می‌شود، بنابراین اگر دانشجویی پس از حضور در مرحله دانشگاهی فارغ‌التحصیل شود می‌تواند در صورت برگزینه شدن در مراحل بعدی نیز شرکت کند.

دبیر کانون قرآن و عترت (ع) دانشگاه تبریز تصریح کرد: مرحله منطقه‌ای این جشنواره اردیبهشت سال آینده، بخش مرحله سراسری آن نیز در شهریور ماه و مرحله ملی آن هم پاییز سال 97 برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما