شناسهٔ خبر: 24229463 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

جانشین پلیس‌راه استان سمنان:

حوادث رانندگی در محورهای سمنان ۱۷مجروح داشت/ یک نفر جان باخت

سمنان - جانشین پلیس‌راه استان سمنان بابیان اینکه طی تعطیلات دو روز گذشته حوادث رانندگی در محورهای استان ۱۷ مجروح برجای گذاشت، گفت: در مجموع این حوادث یک نفر جان باخت.

صاحب‌خبر -

سرهنگ تقی کبیری در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن بیان اینکه طی تعطیلات دو روز گذشته ۱۰ سانحه جرحی و یک حادثه منجر به فوت در محورهای استان سمنان به وقوع پیوسته است، ابراز داشت: در مجموع این حوادث ۱۷مجروح برجای گذاشت.

وی بابیان اینکه هشت مورد حادثه طی دو روز اخیر به دلیل بی‌توجهی راننده به جلو در محورهای استان به وقوع پیوسته است، افزود: ساعت ۱۹:۱۰ شب گذشته برخورد خودرو ایسوزو با تریلی در کیلومتر ۹۲ جاده دامغان-سمنان به علت بی‌توجهی راننده ایسوزو به جلو مرگ در دم این راننده را رقم زد.

جانشین پلیس‌راه استان سمنان بابیان اینکه از مجموع حوادث دو روز گذشته پنج مورد را واژگونی خودرو شامل می‌شود، ابراز داشت: به علت عدم رعایت فاصله طولی خودرو سایپا در کیلومتر ۱۰۷ محور سمنان-دامغان و برخورد آن با پژو ۴۰۵ باعث مجروح شدن سه نفر شد که این مصدومان به مراکز درمانی منتقل شدند.

کبیری بابیان اینکه علت وقوع ۶۹ درصد حوادث فوتی در جاده‌های استان را بی‌توجهی راننده به جلو است، تصریح کرد: ناتوانی راننده در کنترل وسیله نقلیه با ۱۳ درصد در رتبه دوم دلایل اصلی وقوع حوادث رانندگی منجر به فوت در جاده‌های استان قراردارد.

وی بابیان اینکه ۱۶ درصد سوانح رانندگی منجر به فوت را خودروهای باربری شامل می‌شود، افزود: ۶۵ درصد سوانح فوتی از ابتدای سال جاری تا پایان دی‌ماه مربوط به وسایل نقلیه سواری است که ۷۰ درصد از مجموع مصدومان تصادفات جاده‌ای را تشکیل می‌دهند.

نظر شما