شناسهٔ خبر: 24229409 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

حرکت اعتراضی جرج کلونی و همسرش

فرهنگ > سینما - جرج کلونی و همسرش نیم میلیون دلار به جنبش دانش‌آموزی برای کنترل سلاح گرم در آمریکا کمک مالی کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، جرج کلونی بازیگر سرشناس آمریکایی و همسرش برای پشتیبانی از دانش‌آموزانی که قرار است برای درخواست عملی سیاسی درباره کنترل سلاح گرم در آمریکا راهپیمایی کنند، نیم میلیون دلاری کمک مالی کردند.

آن‌ها قصد دارند که در روز راهپیمایی با دانش‌آموزان همراه شوند. «راهپیمایی برای زندگی‌هایمان» در پی تیراندازی هفته گذشته در فلوریدا ترتیب داده شده است.

در بیانیه کلونی‌ها در این باره آمده است: «خانواده ما روز ۲۴ مارس شانه به شانه این نسل شگفت‌انگیز از سراسر کشور حرکت خواهد کرد و به نام فرزندانمان الا و الکساندر ۵۰۰ هزار دلار به این رویداد کمک می‌کنیم.»

اپرا وینفری نیز اعلام کرد که به این حرکت کمک خواهد کرد. او در این باره در توییتر نوشت: «جرج و امل، کاملا با شما موافق هستم.»

«راهپیمایی برای زندگی‌هایمان» یکی از چندین حرکت اعتراضی است که در یک روز قرار است در سراسر جهان برگزار شود. در این میان استیون اسپیلبرگ نیز اعلام کرد به این حرکت ۵۰۰ هزار دلار کمک مالی می‌کند.

این حرکات را دانش‌آموزانی ترتیب داده‌اند که قصد دارند سیاستمداران را به چالش بکشند تا برای کنترل سلاح گرم دست به کار شوند.

تیزاندازی هفته گذشته در پارکلند فلوریدا به مرگ ۱۷ نفر ختم شد و از سال ۲۰۱۲ به این سو مرگبارترین تیراندازی در آمریکا به شمار می‌رود.

منبع: بی‌بی‌سی/ ۲۱ فوریه

58241

برچسب‌ها:

نظر شما