شناسهٔ خبر: 24229368 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

هشدار شرکت آمریکایی درباره پیشرفت بی‌سابقه عملیات‌های جاسوسی کره‌شمالی

یک شرکت امنیتی آمریکایی در گزارشی هشدار داد، کره شمالی دامنه جاسوسی‌های خود را گسترش داده و به دنبال عملیات‌های جاسوسی در حوزه‌های هوافضا و صنایع دفاعی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک مطالعه جدید فاش کرده واحد جاسوسی سایبری کره شمالی در حال روی آوردن به عملیات‌های پیچیده‌تر و استفاده از مهارت‌هایش به منظور گسترش عملیات‌ها و جاسوسی در حوزه‌های هوافضا و صنایع دفاعی است.

شرکت امنیتی خصوصی موسوم به FireEye که اقدام به رصد و رهگیری جاسوسان سایبری در سراسر جهان می‌کند یک گروه در کره شمالی را با نام گروه" APT۳۷ " شناسایی کرده و گفته این گروه به دنبال استفاده از بدافزارها برای نفوذ به شبکه‌های کامپیوتری است.

این گزارش خاطر نشان کرد: این گروه از سال ۲۰۱۲ تاکنون فعال بوده اما در حال حاضر به یک سطح پیشرفته از تهدید مداوم رسیده است.

به گفته این شرکت این گروه پیش از این جاسوسی‌های سایبری خود را عمدتا متمرکز بر کره‌ جنوبی می‌کرد اما مدارکی به دست آمده دال بر اینکه این گروه در حال روی آوردن به عملیات‌های پیچیده‌تر و گسترده‌تر است.

این گزارش تصریح کرد: ارزیابی ما با اطمینان بسیار بالایی این است که این فعالیت‌ها به نمایندگی از حکومت کره شمالی صورت می‌گیرد.

طبق این گزارش عملیات‌های سایبری این گروه اکنون در حال هدف قرار دادن ژاپن، ویتنام و خاورمیانه بوده و یکی از اهداف آن سرقت اسرار مربوط به شرکت‌ها و سازمان‌های فعال در حوزه‌های شیمیایی، الکترونیک، تولید، هوافضا، خودرویی و بهداشت و درمان است.

در این گزارش تصریح شد: ما به این نتیجه رسیدیم که ماموریت اصلی گروه APT۳۷ جمع آوری مخفیانه اطلاعات به منظور استفاده از آنها برای حمایت از منافع راهبردی،‌ نظامی، سیاسی و اقتصادی کره شمالی است.

این گزارش در حالی منتشر شده که طی چند ماه گذشته تنش و حملات لفظی میان حکومت کره شمالی و دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا تشدید شده است.

پیشتر در سال ۲۰۱۵ کره‌ جنوبی اعلام کرده بود که کره شمالی اقدام به افزایش چشمگیر نیروهای "ارتش سایبری" خود کرده و تعداد اعضای این ارتش را به بیش از ۶۰۰۰ نفر رسانده که حاکی از یک افزایش دو برابری است.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما