شناسهٔ خبر: 24228532 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

استاد حوزه علمیه خواهران:

اطاعت از ولایت جز با عنصر عقل ممکن نیست

ابنا

استاد حوزه علمیه خواهران بابیان این‌که خدا به‌جز عقل بندگی نمی‌شود، گفت: اطاعت از ولایت جز با عنصر عقل و کمال عقلی ممکن نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ استاد حوزه علمیه خواهران بابیان این‌که خدا به‌جز عقل بندگی نمی‌شود، گفت: اطاعت از ولایت جز با عنصر عقل و کمال عقلی ممکن نیست.

خانم محمدرضایی در شبستان نجمه خاتون(س) حرم مطهر حضرت معصومه(س) بابیان اینکه خداوند جز به عقل بندگی نمی‌شود، گفت: اطاعت از ولایت جز با عنصر عقل ممکن نیست.

استاد حوزه علمیه خواهران با اشاره به آیه‌های 97 و 98 سوره هود، گفت: خداوند درآیات از قرآن کریم علت عذاب شدن همراهان فرعون را تبعیت آن‌ها از فرمان فرعون عنوان کرده و می‌فرماید «ما موسی(ع) را با آیات خود و حجتی روشن به‌سوی فرعون و اشراف فرستادیم اما قوم فرعون، فرمان فرعون را پیروی کردند حال‌آنکه فرمان فرعون رشد یافته نبود».

وی افزود: در اینجا منظور از عدم رشد یافتگی فرمان فرعون این است که فرمان فرعون باعقل و سیره عقلا مخالفت داشت به همین دلیل قومش از نبی خدا اطاعت نکرده و دچار عذاب شدند.

استاد حوزه علمیه خواهران تصریح کرد: بر همین اساس که در روایت‌ها لازمه برپایی حکومت عدل جهانی رشد عقول عنوان‌شده؛ زیرا تا رشد عقول محقق نشود اطاعت از امام معصوم و ولایت الهی محقق نخواهد شد.

محمدرضایی حضرت ابراهیم(ع) ر ا اسوه رشد یافتگی عنوان کرد، گفت: حضرت ابراهیم(ع) در میان انبیای الهی تنها پیامبری است که به مقام امامت نیز رسید و قرآن کریم این نبی‌الله را اسوه رشد یافتگی معرفی می‌کند.

وی با اشاره به سیره حضرت زهرا(س) خاطرنشان کرد: حضرت زهرا(س) از کمال عقل و رشد عقلانی برخوردار بودند به همین دلیل خداوند این بانوی عظیم‌الشأن را عامل خلقت عالم هستی معرفی کرده و می‌فرماید «یـا أَحْمَدُ! لَوْلاکَ لَما خَلَقْتُ الْأَفْلاکَ، وَ لَوْلا عَلِیٌّ لَما خَلَقْتُکَ، وَ لَوْلا فاطِمَةُ لَما خَلَقْتُکُما».

استاد حوزه علمیه خواهران یادآور شد: حضرت زهرا(س) به دلیل معرفت عمیق و بهره‌مندی از کمال عقل نه‌تنها در مسیر ولایت از امام عصر خویش شناخت کاملی داشتند بلکه به دلیل بهره‌مندی از همین کمال عقل، جان خود را درراه ولایت فدا کرده و نهضتی فاطمی را برای دفاع از حریم ولایت در تاریخ بشریت ایجاد کردند.

.......................
پایان پیام/ ۳۱۳

نظر شما