شناسهٔ خبر: 24227943 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

همزمان با عزاداری شهادت حضرت زهرا(س) انجام شد

وداع با پیکر مطهر شهدای گمنام و مدافع حرم

دیروز در روز عزای حضرت زهرای مرضیه(س) حال و هوای ایران متفاوت‌تر شده بود و عاشقان و دلسوختگان بی‌بی دو عالم با همراهی لاله‌های بی‌کفن روزی عاشورایی را رقم زدند

صاحب‌خبر -

ایران آنلاین /  دیروز همزمان با عزاداری‌های مردم برای سالروز شهادت حضرت زهرا(س) دخت گرامی پیامبر در سراسر کشور، پیکر ده‌ها شهید گمنام و مدافع حرم نیز در شهرهای مختلف بدرقه و تشییع شد.


مراسم عزاداری شب شهادت حضرت فاطمه‌ زهرا (سلام‌الله‌علیها)، با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی در حسینیه‌ امام خمینی (رحمه‌الله) برگزار شد. در این مراسم که هزاران نفر از اقشار مختلف مردم و جمعی از مسئولان حضور داشتند، حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی با تبیین علل افول جوامع از ارزش‌ها گفت: از دیدگاه ام‌الائمه (علیهاالسلام) وجود نفاق، دوری از قرآن، شکستن حرمت حضرت رسول الله (صلی‌الله ‌علیه ‌وآله ‌وسلم)، پیروی از شیطان و ایجاد تفرقه و اختلاف، عوامل اصلی سقوط جامعه از ارزش‌های دینی هستند.وی افزود: امروز لازم است با درس گرفتن از تاریخ، مانع تکرار اتفاقات تلخ شویم. همچنین در این مراسم آقای کریمی به ذکر مصیبت و مرثیه‌خوانی پرداخت.


دیروز در روز عزای حضرت زهرای مرضیه(س) حال و هوای ایران متفاوت‌تر شده بود و عاشقان و دلسوختگان بی‌بی دو عالم با همراهی لاله‌های بی‌کفن روزی عاشورایی را رقم زدند. به گزارش فارس،  همزمان با سالگرد شهادت حضرت فاطمه (س)، در مشهد و در میدان شهدا به سمت حرم مطهر رضوی با حضور گسترده مردم و مسئولین خراسان رضوی مراسم تشییع 61 شهید جاویدالاثر، مدافع حرم و گمنام دفاع مقدس برگزار شد. همچنین مراسم تشییع پیکر پاک 6 شهید گمنام دفاع مقدس پیش از ظهر دیروز با حضور خیل عظیم مردم قم از مسجد امام حسن عسکری(ع) به سمت حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد. مراسم تشییع پیکر دو شهید گمنام دفاع مقدس تازه تفحص شده با حضور باشکوه و گسترده قشرهای مختلف مردم شهرستان آبیک استان قزوین، ائمه جمعه و مسئولان اجرایی، نظامی، انتظامی و قضایی و نیروهای مسلح این شهرستان برگزار شد. مراسم تشییع 11 شهید گمنام در ساری نیز  با حضور مسئولان استانی و اقشار مختلف مردم انجام شد. بوشهری‌ها هم  با استقبال و تشییع 12 شهید گمنام دوران دفاع مقدس، بار دیگر با آرمان‌ شهدا، امام شهدا و مقام عظمای ولایت تجدید بیعت و میثاق کردند. استان خراسان جنوبی در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) میزبان 12 شهید گمنام بود که مردم ولایی این استان با حضور در تشییع این شهدای گلگون‌کفن با شهدا و ولایت میثاقی دوباره بستند. پیکر پاک و مطهر 2 شهید گمنام  هم در استان سیستان و بلوچستان و 2 شهید گمنام هم در استان اصفهان  تشییع شد.


همچنین مراسم تشییع پیکر 12 شهید گمنام دوران دفاع مقدس در استان مرکزی با شکوه هر چه تمام‌تر برگزار شد. مردم مشکین‌دشت استان البرز هم پیکر یک شهید گمنام را بدرقه کردند. مردم ولایی و شهیدپرور استان گیلان نیز در شب و روز سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام‌الله علیها) به سوگ فاطمی نشستند و دو شهید دفاع مقدس را در رشت و تالش با احترام تمام به خاک سپردند.


2 شهید گمنام در نجف‌شهر و 2 شهید گمنام دیگر  در شهر زیدآباد سیرجان  از استان کرمان تشییع و به خاک سپرده شدند. لرستانی‌ها هم  پیکر 3 شهید گمنام را بدرقه کردند. پیکر مطهر 2 شهید گمنام  هم بر دستان مردم استان خراسان شمالی در دانشگاه پیام نور بجنورد تشییع و به خاک سپرده شد.پیکرهای مطهر دو شهید  هم در شهر بومهن با جلوه‌هایی از شکوه حضور مردم شهرستان پردیس تشییع شد. پیکر یک شهید دوران دفاع مقدس «عبدالرضا حیدری» هم در شهر چهاردانگه شهرستان اسلامشهر تشییع شد./ روزنامه ایران

نظر شما