شناسهٔ خبر: 24227478 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد خراسان‌ جنوبی:

یک هزار و ۵۵۰ کودک دارای سوء تغذیه در نوبت حمایت غذایی هستند

بیرجند _ معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی خراسان‌ جنوبی گفت: یک هزار و ۵۵۰ نفر از کودکان دارای سوء تغذیه در خراسان‌جنوبی در نوبت حمایت هستند.

صاحب‌خبر -

علی اکبر نخعی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: ۳ هزار و ۹۵۰ کودک دارای سوء تعذیه مورد حمایت کمیته امداد خراسان جنوبی هستند و با اعطاء سبد غذایی تلاش می‌شود مشکلات ناشی از سوء تغذیه آنان به حدأقل برسد.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد خراسان‌جنوبی بیان کرد: البته ظرفیت برای حمایت از کودکان دارای سوء تغذیه زیر ۴ هزار نفر است و از این جهت در حال حاضر یک هزار و ۵۵۰ نفر از کودکان دارای سوء تغذیه در استان در نوبت حمایت هستند.

نخعی با اشاره به اینکه این طرح با همکاری مشترک دانشگاه علوم پزشکی، وزارت رفاه و کمیته امداد اجرایی شده است، ادامه داد: کمیته امداد هیچ محدودیتی برای حمایت از این کودکان ندارد و در صورت تأمین اعتبار از سوی دولت باقی کودکان دارای سوء تغذیه را نیز تحت حمایت قرار می‌دهد.

وی افزود: به جرأت می‌توان گفت هیچ جلسه‌ای در سطح کلان برگزار نشده که کمیته امداد در آن از وضعیت کودکان دارای سوء تغذیه به ویژه آنانی که در نوبت کمک و حمایت هستند سخن نگفته باشد چرا که مشکل یه کودک به مراتب بیش از سختی بزرگسالان دردآفرین است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد خراسان‌جنوبی در زمینه چگونگی حمایت از کودکان دارای سوء تغذیه گفت: کودکانی که منحی رشد آنان در مراکز بهداشت حالت نرمال نداشته باشد به کمیته امداد معرفی شده و کمیته امداد بعد از احراز نیازمندی خانواده آنان، کودکان را وارد چرخه حمایت می‌کند.

نخعی اظهار کرد: به کودکان دارای سوء تغذیه هر ماه سبد غذایی به ارزش ۷۰ هزار ریال تعلق می‌گیرد تا ان‌شاء الله وضعیت منحی رشد آنان به حالت نرمال برگردد.

وی بیان کرد: محتوای سبد عذایی را دانشگاه علوم پزشکی بر اساس نیازهای تغذیه‌ای کودک مشخص می‌کند و کمیته امداد در این زمینه نقشی ندارد.

معاون سلامت و حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد خراسان‌جنوبی یادآور شد: در گذشته این کودکان تا سن ۶ سالگی مورد حمایت قرار می‌گرفتند که اکنون به پنج سال تقلیل یافته است.

نظر شما